سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جودو، بیشترین تاثیر با کمترین تلاش

جودو یک هنر رزمی است که در آن حریفان بدون داشتن اسلحه با یکدیگر مبارزه می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: کلمه جودو را به ( سبک ملایم) ترجمه کرده اند . قوانین این ورزش مانند قوانین سایر رشته های رزمی است و هدف از این سبک به زمین انداختن حریف و فشار آوردن به مفصل های بازو یا گردن و کنترل وی است.

تکنیک های موجود در این ورزش به جای مقابله مستقیم با دشمن به دنبال دفع حملات رقیب است بری انجام این متون باید در ابتدا خونسرد و با اعتماد به نفس بود.

" جودو جی" نام لباسي است که برای این رشته ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد و عبارتند از یک ژاکت گشاد و راحت و شلوارهای سفید و کلفت است که ورزشکار در آن ها احساس راحتی کند.

کمربندهای سفید در ورزشکاران  تازه کار  و  سیاه در ورزشکاران باتجربه تر و حرفه ای تر استفاده می شود و جودوکارانی که در میانه قرار دارند از کمربندهایی با رنگ های مختلف استفاده می کنند.

 پیدایش جودو

جودو در سال 1882میلادی توسط جیگارو کانو پایه گذاری شد . وی این هنر رزمی را  از شیوه   مبارزه جوجیتسو که در آن ها تبحر کامل داشت الهام گرفته بود. کانو آموزش جودو را به راهی برای دستیابی به شخصیتی بهتر و انسانی تر و روحیه ای قوی تر تبدیل کرد.

وی جودو را راهنمایی برای رسیدن به یک زندگی متعالی از همه جهات و به دست آوردن یک هارمونی مناسب برای رسیدن به اهداف بزرگ می دانست.

این شعار همیشگی جودو است( بیشترین تاثیر با کمترین تلاش برای رفاه و آرامش متقابل برای همه مردم دنیا)

 

برچسب ها: جودو ، تلاش ، اسلحه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.