سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوهستاني که طرفداراني از دور و نزديک به خود جذب کرده

دربند از معروف ترين کوهستان‌هاي تهران و چه بسا ايران است که از کوهپايه گرفته تا قله‌اش هر يک براي خود جاذبه‌هايي دارد که طرفداران زيادي را از دور و نزديک به خود جذب کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با شنيدن نام دربند اولين تصويري که در ذهن بيشتر تهراني‌ها شکل مي‌گيرد کوهستاني است پر از فراز و نشيب با رستوران‌ها و کافه‌هايي که از صبح تا پاسي از شب، کارگران شاغل در آنها ديزي بار مي‌گذارند، کباب درست مي‌کنند و قليان چاق مي کنند و هر يک براي خود هياهويي دارند که حاصل رفت و آمد گردشگران يا کوهنورداني است که دربند را براي هواخوري و ورزش انتخاب مي‌کنند.
مجتبي يزداني شهردار منطقه يک در اين خصوص افزود: با تأکيد بر ساماندهي، الحاق و اتصال بوستان‌ها و اراضي جنگل کاري در دامنه البرز، مساحت فضاي سبز گردشگري شمال پايتخت به بيش از 45 هکتار مي‌رسد.
آشناترين و مشهورترين عنصري که از ديرباز تاکنون استوار در ميدان سربند ايستاده که همه انتخاب مسيرها و سختي‌ها از آنجا آغاز مي‌شود، مجسمه موسوم به کوهنورد است که در قامت يک کوهنورد خوش‌تيپ و حومه‌اي با زبان بي زباني به گردشگران خوشامد مي‌گويد، پرواضح است که اين تنديس به فراخور موفقيت جغرافيايي منطقه در اين جا نصب شده و منظور سازندگان و نصب‌کنندگان اين نبوده که هر کس پايش به اين گوشه از شهر رسيد مجبور است در کسوت کوهنورد تا قله بالا برود.
يزداني تصريح کرد: بوستان گلابدره يکي از قطب‌هاي گردشگري منطقه است که با اتصال آن به جنگل‌کاري‌هاي آبک و ادامه آن تا باغ وزيري و ملک منطقه گردشگري به مساحت بيش از 45 هکتار به صورت فضاي سبز در ارتفاعات شمالي تهران ايجاد کرده است.
يکي از مهمترين و جذاب‌ترين گزينه‌هاي تفريحي که در همان ميدان سربند و سمت چپ مجسمه کوهنورد به گردشگران چشمک مي‌زند و آنها را وسوسه مي‌کند تله‌سيژ است که البته فقط در پايان هفته و روزهاي تعطيل فعاليت مي‌کند و گردشگران را روي صندلي‌هاي پرنده تا روستاي پس قلعه مي‌رساند.
يزداني اظهار داشت: با در نظر گرفتن طرح‌هاي مشارکتي جهت احداث بوستان‌ها نزديک به 700 ميليارد تومان در منطقه هزينه شده است.
يادآوري اين نکته ضروري است که در ميان رشته‌کوههايي که شمال تهران را در آغوش گرفته‌اند، رسيدن به قله دربند از همه دشوارتر است که علاوه بر همت عالي و حرفه‌اي بودن در کوهنوردي، گاهي به تجهيزاتي از قبيل طناب، قلاب و موارد ديگر نياز پيدا مي‌کند و بدون تجهيزات به ويژه در اين فصل شايد شرايطي پيش بيايد که نشود قدم از قدم برداشت.
نکته پاياني که قابل ذکر است اين است که در شمال پايتخت و داخل تهران مراکز گردشگري فراواني وجود دارد که مي‌توان در اين مناطق به تفريح و گردش پرداخت./ف
برچسب ها: کوهستان ، دربند ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.