سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

اقامت گردشگران در آذربایجان شرقی شش درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: اقامت گردشگران در استان از 28 اسفند پارسال تا روز نخست فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه شش درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگارانˈ تراب محمدی ˈ اظهارکرد: این افزایش نتیجه آمادگی استان برای استقبال از گردشگران و آمادگی تاسیسات و واحدهای گردشگری و معرفی خوب آثار تاریخی و فرهنگی استان بوده است.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری استان در نوروز، افزود: برای عمل به فرمایشات رهبری مبنی بر ایجاد سفری شاد و خوب برای گردشگران نوروزی، جشنواره ملی صدای بهار در آذربایجان شرقی همگام با سراسر کشور برپا شده و فضای شادی و نشاط را با محوریت آداب و رسوم نوروزی و بومی بر این شهر گسترده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نوروز را واقعه ای مهم و فراگیر در جغرافیای فرهنگی ایران و کشورهای پارسی زبان خواند و گفت: پس از ثبت جهانی این آیین باستانی و ملی، اهمیت برپایی آداب و رسوم بومی اقوام در پاسداشت این عید بیش از پیش شده است.

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی افزایش گردشگران خارجی ورودی به کشور و به ویژه آذربایجان شرقی را نشانه ای بر امنیت حاکم و موجود در کشور خواند و گفت: دیدگاه گردشگران خارجی هنگام ورود به ایران و پس از خروج از کشور قابل مقایسه نیست.

محمدی با تاکید بر اهمیت موضوع گردشگری در بهبود دیدگاه های جهانی نسبت به کشور، اظهارکرد: جذب گردشگران و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی یکی از اصلی ترین راه های صدور آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی همچنین ایجاد اشتغال در رشته های صنایع دستی، آموزش رایگان گسترده در شهرستان های مختلف، اعطای تسهیلات به هنرمندان و بیمه را از جمله اقدامات موثر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال 91 اعلام کرد که به عنوان تکلیفی ویژه در سال آینده نیز ادامه دارد.

وی مشارکت و فعالیت تمام 18 عضو ستاد دائمی تسهیلات سفر به ریاست استاندار آذربایجان شرقی را در آمادگی استان برای استقبال از گردشگران بسیار موثر دانست و گفت: با بسیج تمام نیروهای مرتبط با صنعت گردشگری استان، شاهد رشد شش درصدی اقامت گردشگران نوروزی در سه شب نخست سال نو بوده ایم.

محمدی اظهار کرد: با نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبری، اقدامات لازم برای ایجاد نوروزی خوش و خاطره انگیز برای گردشگران فراهم شده است.

وی همچنین تاکید کرد: برنامه ریزی شده برای تکریم و گرامیداشت ایام فاطمیه تمام فوق برنامه های سازمان در این ایام تعطیل و فقط نمایشگاه های صنایع دستی در کنار تمام موزه ها و محوطه های تاریخی برای رفاه حال گردشگران نوروزی دایر خواهد بود.

منبع:خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: تبریز ، اقامت ، گردشگران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.