سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش پنتاگون براي مقابله با حملات سايبري

وزارت دفاع آمريکا "پنتاگون" تصميم دارد گروه هايي براي حملات الکترونيکي جهت مقابله با حملات سارقان و مهاجمان الکترونيکي به سامانه هاي اطلاعاتي اين کشور ايجاد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي ؛ هدف از تشکيل اين گروه ها که قرار است تا سال 2015 ايجاد شوند مقابله با حملات گروه ها و کشورهاي ديگر است که مي کوشند به اطلاعات اقتصادي و علمي بسيار مهم دست پيدا کنند. 

در گزارش "محمد احمد" خبرنگار اين شبکه در اين باره آمده است: آمريکا هيچگاه مثل اکنون در معرض حملات الکترونيکي سارقان اينترنتي قرار نگرفته است. مسئولان وزارت دفاع آمريکا تصميم گرفته اند با ايجاد سيزده گروه مهاجم الکترونيکي تا سال دو هزار و پانزده اقداماتي براي مقابله با اينگونه حملات که با هدف سرقت اطلاعات نظامي، صنعتي و تجاري آمريکا صورت مي گيرد انجام دهند. 

"ايمي استپانوويچ" مشاور حقوقي و قضايي مي گويد: با توجه به کاهش بودجه وزارت دفاع آمريکا، اين وزارتخانه نمي تواند اين گروه ها را آنگونه که مي خواهد تشکيل دهد ولي از سوي ديگر ترديدهايي درباره تداخل ماموريت اين گروه ها با شرکت هاي حمايت از اطلاعات وجود دارد. 
در ادامه گزارش آمده است: با توجه به صدها حمله الکترونيکي به موسسه هاي مهم در آمريکا، اين اقدام با هدف حمايت از امنيت ملي آمريکا انجام مي شود. اين در حاليست که برخي از پايگاه هاي عمومي و خصوصي الکترونيکي که شامل حساب هاي بانکي و مالکيت معنوي و اطلاعات اقتصادي حساس مي شود نيز هدف حمله  قرار گرفته اند و سارقان با استفاده از غفلت شرکت هاي حمايت از اطلاعات در آمريکا به آنها نفوذ کرده اند. 


"کالين کلارک" کارشناس امنيت اطلاعات گفت: حملات الکترونيکي بخصوص حملاتي که از چين و روسيه نشأت مي گيرد براي امنيت ملي آمريکا و نيز منافع اقتصادي بلند مدت آمريکا خطر اساسي دارند. 

در ادامه گزارش آمده است: با وجود آن که کاخ سفيد خواستار تصويب قانوني براي تقويت امنيت اطلاعات شده است، اما کنگره به سبب مخالفت برخي از نمايندگان و بسياري از شرکت هاي خصوصي که آن را نقض حريم خصوصي مي دانند در تصويب چنين قانوني با شکست روبرو شده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.