وی دوره کودکی را دوره بازی کردن دانست و افزود: بازی کودک ابتدا با اشیاء است و سپس شامل انسان میشود.
از سنین 3 الی 4 سالگی کودک به تدریج به بازیهای گروهی و اجتماعی رو میآورد در این گونه بازیها کودک رفتار با دیگران را تمرین میکند و با اصول زندگی جمعی و چگونگی رفتار با دیگران به تدریج آشنا میشود و این به رشد اجتماعی و اخلاقی او کمک میکند.
این روانشناس با بیان اینکه کودکان به بازیهای مختلفی میپردازند که هر کدام نشان دهنده یکی از احساسات آنهاست، اظهار داشت: کودکان برای بیان رفتارهای پرخاشگرانه خود به بازیهایی میپردازند که در آن بتوانند با حمله و تخریب برای بروز خشم خود راهی پیدا کنند.
همچنین برای بیان آرزوهای خود به تخیل میپردازند و برای رسیدن به آرزوهایشان خود را با بازیهای تخیلی سرگرم میکنند و سر انجام برای ساخت و پیدا کردن علاقه خود به بازی های تقلیدی میپردازند.
قبادی با تاکید بر اینکه بازی و اسباب بازی برای کودکان بسیار مهم است به طوری که آنها بیشترین ساعات بیداری خود را به بازی و فعالیت مشغول هستند، ادامه داد: انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان در هر سنی بسیار حائز اهمیت است به طوری که بهترین اسباب بازی در سنین پیش دبستانی، اسباب بازیهایی است که موجب پرورش تفکر، تخیل، سرگرمی و لذت و مهمتر از همه یادگیری در کودک شود و او را با تفاهم و دنیای پیرامون آشنا سازد، علاوه بر اینها اسباب بازی باید از ایمنی و کیفیت هم برخوردار باشد .
وی با اشره به نفش بازیهای آموزشی در رشد کودکان گفت: به طور کلی اسباب بازیهای آموزشی دو هدف عمده سرگرمی و توسعه مهارتهای کودکان را دارند که بر این اساس اسباب بازیهای مناسب برای کودکان شامل اسباب بازیهای علمی و طبیعی پازلها و بازیهای حل مساله، تخته سیاه یا وایت برد، آلات موسیقی، دوچرخه، مداد رنگی است./ع2