سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرهاي جديد کانوني نو براي کلان شهرها

طی سال های 1368 و 1369 نیز بر مبنای اساسنامه شرکت عمران شهرهای جدید و به منظور احداث هجده شهر جدید در مناطق مختلف کشور هجده شرکت عمران شهر جدید در استان های مختلف به عنوان زیر مجموعه های شرکت مادر مستقر در تهران تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، شرح وظایف محول شده به شرکت های عمران تابعه شامل مطالعات مکان یابی احداث شهرهای جدید با هدف ایجاد کانون های جمعیت و اشتغال در چهارچوب طرح کالبدی ملی تهیه طرح های جامع و تفصیلی در شهرهای جدید و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی ومعماری است. 

  براساس اين گزارش آماده سازی زمین شامل تاسیسات زیربنایی وروبنایی، واگذاری زمین با هدف احداث مسکن برای قشرهای متقاضی و نیازمند ایجاد تسهیلات مالی و اجرایی به منظور تولید مسکن در شهرهای جدید ،برنامه ر یزی و هدایت بر اجرای طرح های بزرگ ملی در شهرهای جدید ،اجرا و نهادینه سازی فن آوری مناسب ساختمانی باتوجه به شرایط اقلیمی و بومی شهرهای جدید ، تامین منابع مالی و مشارکت در اجرای طرح های تحقیقاتی ساختمان و مسکن ، استفاده از فن آوری مناسب به منظور هدایت توسعه در شکل گیری شهرهای جدید ، به کارگیری اصول و فنون معماری اصیل ایرانی با حفظ هویت اسلامی ، نگهداری و حراست از اراضی دولتی و تملک شده در محدوده شهرهای جدید است. 

از ديگر وظايف شرکت عمران شهرهاي جديد مي توان به همکاری و مشارکت با سازمان ملی زمین و مسکن در احداث واحدهای مسکونی استیجاری در شهرهای جدید،همکاری با سازمان مجری ساختمان های دولتی و تاسیسات عمومی در احداث ساختمان های عمومی و خانه های سازمانی ، همکاری با واحد شهرسازی ومعماری وزارت مسکن وشهرسازی به منظور تحقیق مطالعات و طرح های کالبدی و منطقه ای در سطح کشور و در پایان اجرای آئین نامه ها و مقررات ملی ساختماناشاره کرد. 

در محدوده شهرهای جدید از جمله وظایفی است که به شرکت های عمران شهرهای جدید در مناطق مختلف کشور محول شده است بدین ترتیب در استان های مختلف کشور با اهداف و وظایفی که به آن اشاره شد هجده شهر جدید بنیان گذاشته شد. 

براساس اين گزارش سهند ،رامين،پرند ، پرديس،شيرين شهر،رامشار،علوي،صدرا مهاجران،عاليشهر، هشتگرد، انديشه ،بينالود،گلبهار،مجلسي، فولادشهر، بهارستان از جمله شهرهاي جديدي است که در مناطق مختلف کشور احداث شده است./عب
برچسب ها: شهر ، مسکن ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.