سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتواي آيت الله سيستاني درخصوص لزوم هوشياري شيعيان و اهل تسنن در مقابل تفرقه‌افکني

مرجع تقلید شیعیان در عراق در فتوایی، بر حرمت خون شهروندان عراقی شیعه یا سنی تاکید کرده و از شیعیان خواست از اهل سنت این کشور در مقابل خطرات پیش‌رو حمایت کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری براثا؛ آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق با گروهی از علمای اهل سنت استان‌های جنوبی و منطقه کردستان‌ عراق و همچنین نمایندگانی از اوقاف اهل سنت، در حاشیه کنفرانس ملی علمای سنی و شیعه عراق که قرار است در نجف اشرف برگزار شود، دیدار کرد.

بر اساس اين گزارش، "شیخ خالد الملا" رئیس هیئت علمای جنوب عراق در سخنانی در این باره گفت: آیت الله سیستانی از تمامی برادران شیعه خواست تا از برادران اهل سنت خود در مقابل هرگونه خطری حمایت کنند. این مرجع تقلید شیعیان نسبت به  بازگشت عراق به سلامت و عافیت و وحدت این کشور به دور از آزار گروه‌های تکفیری و القاعده ابراز خرسندی کرده است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله سیستانی به علمای امت درباره نقشه‌های دشمنان برای اختلاف‌افکنی فرقه‌ای در این کشور هشدار داده، تاکید کرد که "اعلام "حرمت" ریختن خون اهل سنت توسط آیت الله سیستانی مرجع دینی شیعیان عراق ،‌انعکاس خوبی در جامعه عراق خواهد داشت."

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.