سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بورس در پیام نوروزی تأکید کرد:

حفظ و ارتقای شفافیت و کارایی بازار سرمایه، هدف مهم سازمان بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پیامی سال نو را به تمامی ارکان بازار سرمایه تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،در پیام "علی صالح‌آبادی"  آمده است: سپاس خداوند بزرگ را که با الطاف بی‌کرانش، همواره یاورمـان بوده و توفیقات امروز، بی‌تردید در سایه عنایات حق تعالی رقم خورده است.

بسیار خرسندم که بازار سرمایه کشور در سال 91 نیز به‌سان سال‌های پیش‌تر و به همت مسئولان و فعالان این بـازار، شاهد دستاوردهای بزرگ و ستودنی در عرصه اقتصادی کشور بود، بویژه اینکه نامگذاری سال 91 به نام " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری و نقش محوری بازار سرمایه در تحقق این هدف، مسئولیتی دوچندان و البته ارزشمند را بر دوش متولیـان این بازار قرار داده است.

در این میان، ارتقاء سهم بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی، به‌عنوان یکی از الزامات اصلی حمایت از تولید ملی، از مهمترین اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار بویژه در سال 91 به شمار می‌رود، به نحوی که تا دی‌ماه سال 91، بیش از 110 هزار میلیارد ریال تأمین مالی ازطریق بازار سرمایه صورت گرفت. همچنین نسبت ارزش بازار سرمایه کشور (بورس تهران و فرابورس) به تولید ناخالص داخلی هم‌اکنون به حدود 50 درصد رسیده که گویای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر بورس در تولیـد داخلـی است.

از دیگر سو، راه‌اندازی بورس انرژی به‌عنوان چهارمین بورس کشور با هدف ایجاد بستری شفاف و نظام‌مند برای معاملات انواع حامل‌های انرژی و استقبال گسترده سرمایه‌گذاران از عرضه سهام این شرکت، تداوم تأسیس نهادهای مالی جدیدی همچون صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردان، توسعه و ارتقاء زیرساخت‌هایی همچون معاملات برخط سهام به‌منظـور تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری، انتشار ابزارهای مالی متنوع و در نهایت، توسعه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی با هدف جلب مشارکت آگاهانـه مردم در بورس، زمینه توسعه بیش از پیش بازار سرمایه کشور و تقویت تقاضا در بورس را فراهم نموده است، تا آنجا که امروز، شمار سهامداران بورس به بیش از شش میلیون و دویست هزار نفر رسیده، رقمی که گرچه با عدد مطلوب فاصله دارد، اما موفقیت مسیر طی شده در بازار سرمایه را بخوبی می‌نمایاند.

سازمان بورس و اوراق بهادار عمیقاً اعتقاد دارد که پیشرفت، عدالت و بهسازی اقتصاد ملی در گرو رشد بازار سرمایه است. بر این اساس، محور اصلی برنامه‌ریزی سازمان، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم به‌منظور حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار و حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران در این بازار است، تا از این رهگذر، کشوری آباد و پیشرو داشتـه باشیم.

با این امیـد، نوروز باستانی، این پیام‌آور مهر و دوستی را تبریک گفته و سالی سرشار از موفقیت بیش از پیش برای همگان آرزومنـدم./عب

 

برچسب ها: بورس ، فرابورس ، شاخص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.