سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوروز همراه با جرايد؛

فاصله ميان وزارت کشاورزي و بخش خصوصي از مشکلات مهم کشاورزي است

يک کارشناس دام و طيور يکي از مشکلات کشاورزي را نزديک نبودن وزارت جهاد کشاورزي با بخش خصوصي عنوان کرد و گفت: هماهنگي و مشورت بيشتر وزارتخانه با بخش خصوصي منجر به هماهنگي در توليد مي شود که هم به نفع توليدکننده و هم به نفع مصرف کننده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ عليرضا روحي قدسي نيا، اظهار کرد: انتزاع وظايف بازرگاني وزارت جهاد کشاورزي از وزارت تجارت اقدامي است که به درستي صورت گرفته است، چرا که وزارت جهاد کشاورزي متولي بخش کشاورزي است و بهتر از هر وزارتخانه ديگري مي تواند امور کشاورزي را پيش ببرد.

روحي با بيان اينکه تنها در صورتي که توليد يک محصول کفاف مصرف داخلي را ندهد، بايد واردات داشته باشد، افزود: مطمئنا اگر برنامه جمع آوري توليد به موقع انجام شود، هم به نفع توليدکننده و هم به نفع مصرف کننده است.

در زماني هم که قيمت در بازار بالا است، مي توان با تزريق محصول به قيمت ها تعادل بخشيد.

اين کارشناس دام و طيور با اشاره به صادرات تخم مرغ، اظهار کرد: پايين آوردن تعرفه هاي صادراتي در اين بخش به نفع توليدکننده داخلي است و کمک به اشتغال خواهد بود.

روحي بهترين روش براي پيش بيني وضعيت توليد را استفاده از نظر اتحاديه ها بيان کرد و گفت: اتحاديه ها به دليل اطلاعات کافي از وضعيت واحدهاي زيرمجموعه شان مي توانند بهترين مشاور وزارتخانه باشند و استفاده از نظرات آنها مستلزم نزديکي کامل جهاد کشاورزي با تشکل ها و اصناف است.

وي درباره استفاده از نظر کارشناسان براي پيشبرد امور کشاورزي و دامپروري، اظهار کرد: بايد از نظرات تشکل هاي استاني بهره گرفته شود، زيرا ظرفيت پيش بيني توليد در هر استان متفاوت با ديگر استانها و تهران است.

اين کارشناس افزود: اينکه تنها از نظرات کارشناسان مستقر در پايتخت استفاده شود، اشتباه است؛ زيرا پيش بيني هر استان متناسب با توليد بومي آن، شکل واقعي تري خواهد داشت.

روحي درباره واسطه هاي بخش توليد مرغ با بيان اينکه اگر دولت سرمايه کافي را در اختيار توليدکنندگان اين بخش قرار دهد، کمک زيادي به آنها خواهد شد، اظهار کرد: اکثر توليدکنندگان مرغ سرمايه کافي در اختيار ندارند و مجبور هستند سرمايه خود را از واسطه ها تهيه کنند، حال اگر دولت بتواند براي توليدکنندگان اين بخش تامين مالي داشته باشد، مسلما هم به نفع توليدکننده و هم به نفع دولت خواهد بود، زيرا با اين وضعيت کنوني بيشتر سود به جيب سرمايه گذاران مي رود و توليدکنندگان واقعي ضرر مي کنند./عب
برچسب ها: کشاورزی ، تعاون ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.