سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت 200 تن در تظاهرات دانشجويان مونترال کانادا

پلیس مونترال دیشب 200 تن را که در راهپیمایی غیرقانونی دانشجویان به مناسبت اولین سالگرد "بهار افرا" شرکت کرده بودند ، بازداشت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جان برونو لاتور"سخنگوی نیروهای نظامی مونترال گفت اوایل شب گذشته دو گروه یکصد نفره که در یک راهپیمایی غیرقانونی در مرکز شهر شرکت داشتند ، به محاصره نیروهای پلیس ضد شورش درآمدند.

وی افزود همگی تظاهرکنندگان شناسایی شده و پس از قید جریمه ، آزاد شدند.

رادیو کانادا به نقل از مانون مُسه ، یک فعال حزب همبستگی کبک،حزب چپگرای مخالف اعلام کرد این تشکل خواستار تشکیل یک کمیسیون تحقیق مستقل عمومی درباره رفتار پلیس هنگام برگزاری تظاهرات است.

انجمن دانشجویی دانشکده های علوم سیاسی و حقوق دانشگاه کبک در مونترال و انجمن تندروی همبستگی اتحادیه های دانشجویی(ASSE) راهپیمایی روز گذشته را سازماندهی کرده بودند. این انجمن ها خواستار تحصیل رایگان برای همه هستند.

دو اتحادیه فدراسیون دانشجویان کالج های کبک و فدراسیون دانشجویان دانشگاههای کبک در این راهپیمایی شرکت نداشتند.

آنها در اعتراض به افزایش سه درصدی شهریه های دانشگاهی که از سوی دولت پولین ماروا ، نخست وزیر کبک ، پیشنهاد شده است ، این تظاهرات را برگزار کردند.

جنبش دانشجویی "بهار افرا" سال گذشته با برگزاری چندین تظاهرات گسترده که در مواردی با خشونت همراه بود ، موجب لغو افزایش قابل توجه هزینه های تحصیل شد که دولت لیبرال پیشین ، دولت ژان شاره قصد داشت آن را تحمیل کند.

سال گذشته مناقشه دانشجویی در کبک به بحرانی اجتماعی به نام "بهار افرا" تبدیل شد، نامی که از بهار عربی و درخت افرا نماد ملی کانادا الهام گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.