سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکرات محرمانه‌ اوباما با صهیونیست ها

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در خبری فاش کرد که باراک اوباما در مدت سفر خود به سرزمین های اشغالی گفتگوهای محرمانه ای با مسئولان صهیونیست داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرنگار فرانس 24 درباره گفتگوی تلفنی امروز بنیامین نتانیاهو با اردوغان و عذرخواهی او به علت مرگ نه فعال ترک کاروان غزه اظهار داشت بدون تردید باراک اوباما گفتگویی طولانی با نتانیاهو داشته است.

تماس تلفنی نتانیاهو در آخرین دقایق سفر اوباما تقریبا شبیه به صحنه های هالیوود بود؛ زیرا این اتفاق در فرودگاه تل آویو و چند دقیقه قبل از ورود اوباما به هواپیما برای عزیمت به اردن رخ داد.

وی قبل از سوارشدن به هواپیما به همراه نخست وزیر اسرائیل به محلی که تلفنی در ان آماده شده بود، بازگشت و نتانیاهو در حضور اوباما رسما از همتای ترک خود عذرخواهی کرد.

این تماس تلفنی نشان می دهد طی مدت 72 ساعتی که باراک اوباما در اسرائیل و سرزمین های فلسطین حضور داشت، اتفاق زیادی پشت درهای بسته رخ داده است.

گفتگوهایی وجود داشته که چیزی از آنها به بیرون درز پیدا نکرده است. مسئله روابط اسرائیل و ترکیه مسلما جزو مواردی بود که اوباما می خواست بروی آن کار کند و با موفقیت آن را به نتیجه برساند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.