سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه کودکتان را تنها بگذارید؟

اضطراب و جدایی یک مرحله از رشد عاطفی کودک است و اززمانی آغاز می شود که کودک می فهمد اشیا و افراد حتی وقتی حضور ندارند، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از گوگل هلث کودک کم کم به سنی می رسد که می تواند چهره پدر و مادرش را از چهره غریبه ها تشخیص دهد و در این شرایط کودک هنگام جدا شدن از والدین گریه می‌کند و حاضر به جدا شدن نیست.

بررسی ها نشان می دهند: او از دیدن چهره های غریبه احساس ناامیدی می کند و به آغوش والدین پناه می برد اضطراب جدایی نشان دهنده تلاش کودک برای پناه بردن به دنیای امن در یک دنیای ترسناک است.

کودک در این سنین نمی تواند درک کند که وجود خودش و مادر دو وجود مستقل وجدا از هم هستند جدایی برای کودک معنا ندارد.

بچه ها معمولا اولین نشانه های اضطراب جدایی را در مورد 6 تا 7 ماهگی نشان می دهند اما سن بحرانی این اضطراب در حدود، 10 تا 18 ماهگی است همین که پدر و مادر به هر دلیلی مثل سرکار رفتن، بچه را ترک می کند او مضطرب می شود.

او حتی این اضطراب را در شب ها هم نشان میدهد و نمی گذارد والدین از کنار تختش تکان بخورند.

با نزدیک شدن کودک به 24 ماهگی و رسیدن کودک به مرحله استقلال طلبی علائم اضطراب کاهش می یابد زمانی که کودک اضطراب جدایی را فراموش می کند کم کم می فهمد وجودش مستقل است و بدن احساسات و افکار مختلفی دارد از این زمان به بعد مادر با یک چالش مواجه خواهد شد زیرا کودک می خواهد خودش همه کارهایش را انجام دهد.

اینکه والدین چگونه با اضطراب های کودکانشان برخورد می کنند تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت آن ها دارد و کمک می کند تا کودک با سلامت روح این مرحله را پشت سر بگذارد./ع2

برچسب ها: کودک ، اظطراب ، آغوش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.