سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي نژاد پس از بازگشت ترکمنستان؛

فرهنگ حقيقي نوروز در جهان در حال گسترش است

رئيس جمهور گفت: در جشن جهاني نوروز، روساي جمهور شرکت کننده بر فرهنگ حقيقي نوروز، توحيد، انسانيت، پاکي، صداقت و اميد به آينده درخشان بشري که در حال گسترش است، تاکيد کردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي نژاد رئيس جمهور شامگاه (پنجشنبه) پس از بازگشت از سفر ترکمنستان براي شرکت در جشن جهاني نوروز در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت : در جشن جهاني نوروز ترکمنستان 11 نماينده و رئيس جمهور از کشورهاي شرکت کننده سخنراني کردند و از فرهنگ حقيقي نوروز، توحيد، انسانيت، پاکي، صداقت و اميد به آينده درخشان بشري که به فضل الهي در جهان در حال گسترش است سخن گفتند.

رئيس جمهور گفت: همچنين در سخنراني هاي شرکت کنندگان به تاريخچه ، فلسفه و سنت هاي نوروز و تاثيرات نوروز در روابط بين المللي به طور جامع و عميق اشاره شد.

وي خاطر نشان کرد: بخش ديگر اين جشن برپايي نمايشگاه عظيمي با غرفه هاي گوناگون شامل صنايع دستي و توليدات ساير کشورها بود که بخش اعظم آن مربوط به کشور ترکمنستان بود که به دليل محدوديت زمان نتوانستيم از آن ها ديدن کنيم .

احمدي نژاد ملاقات هاي دو جانبه با برخي از روساي جمهور کشورهاي شرکت کننده در اين جشن را از ديگر بخش هاي اين سفر برشمرد و گفت: در ملاقات هاي دو جانبه با روساي جمهور اين کشورها، گسترش روابط دو جانبه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي افزود: در ديدار رييس جمهور پاکستان در خصوص برنامه هاي در دست اجرا و روابط رو به گسترش دو کشور بحث و گفتگو کرديم.

احمدي نژاد با اشاره به ملاقات با رييس جمهور ترکمنستان تصريح کرد: روابط ايران و ترکمنستان روابطي ويژه، عميق، دوستانه و بردارانه است و حجم روابط بين دو کشور در بخش هاي اقتصادي در حوزه هاي انرژي و سرمايه گذاري و همچنين در بخش فرهنگ نيز به طور منظم در حال پيشرفت است.

احمدي نژاد افزود: روابط ايران و ترکمنستان همچنين در عرصه سياسي نيز گسترش داشته و ايران هميشه از مواضع دولت ترکمنستان در عرصه هاي بين المللي دفاع کرده است و در اين ديدار ضمن مروري بر تمام کارهاي مشترک بين دو کشور ايران و ترکمنستان بر ضرورت افزايش سطح همکاري ها و هماهنگي هاي دو کشور تاکيد شد.

رييس جمهور افزود: جشن نوروز جشني آسماني و انساني است که باعث تقويت دوستي و برادري ها خواهد شد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.