سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

محیط زیست فیروزکوه به شهرک صنعتی ˈعلیدرهˈ اخطار داد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از اخطار این نهاد به مدیران شهرک صنعتی علیدره، به دلیل تخلیه غیراصولی فاضلاب تصفیه خانه شهرک خبر داد.

ˈحسین کرمیˈدر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: در پی تماس های مکرر مردمی و اهالی روستای ˈامیریهˈ مبنی بر پراکنده شدن بوی نامطبوع در محل، موضوع در دستور کار یگان های حفاظت محیط زیست شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: تحقیقات نشان داد تخلیه غیراصولی فاضلاب تصفیه خانه شهرک که با پمپاژ، آن را به خارج از محوطه سیستم تصفیه خانه انتقال می دادند، آلودگی آب، خاک و پراکنده شدن بویی نامطبوع در منطقه ایجاد کرده است.

کرمی خاطرنشان کرد: مطابق ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، هر گونه اقدامی که موجب آلودگی محیط زیست شود، ممنوع بوده و مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی پیگرد قانونی دارد.

وی بیان کرد: مسؤولان شهرک صنعتی تا دو هفته پس از وصول اخطاریه، مهلت دارند برای رفع مشکل اقدام کنند و در غیر این صورت، با تنظیم مستندات لازم از طریق مراجع قضایی اقدام لازم انجام می شود.

این تصفیه خانه که عملیات اجرایی آن از سال 88 آغاز شد، از ماه گذشته راه اندازی شده و با ظرفیت 400 متر مکعب در شبانه روز در دو مُدول آغاز بکار کرد.

شهرک صنعتی علیدره در دو کیلومتری شمال شرق فیروزکوه قرار دارد./س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.