سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بافت هاي فرسوده ميزان آسيب پذيري را افزايش مي دهد

معاون وزير راه وشهرسازي گفت:‌بافت هاي فرسوده مستعدترین شرایط را برای بالاترین آسیب پذیری در برابر سوانح طبیعی و غیر طبیعی فراهم می آورند.

مجيد کيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بابيان اينکه جایگاه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در وزارت راه و شهرسازی لازم است گفته شود ، گفت: بافتهای فرسوده شهری، مناطقی از شهر است که در طی سالیان گذشته عناصر متشکله آن اعم از تأسیسات روبنائی، زیربنائی، ابنیه ، خیابانها و دسترسی‌ها دچار فرسودگی و ناکارآمدی شده و ساکنان آن از مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی رنج می‌‌برند.

وي با باين اينکه بافت هاي فرسوده ناپایدار در برابر سوانح،نفوذناپذیر در برابر وسایل امدادرسان و متراکم به لحاظ جمعیت و ریزدانه هستند ،افزود: بافت هاي فرسوده مستعدترین شرایط را برای بالاترین آسیب پذیری در برابر سوانح طبیعی و غیر طبیعی فراهم می آورند.

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در ادامه تصريح کرد:   در چند سال  گذشته ضرورت بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری ، چندان احساس نمی شد اما زلزله بم این حقیقت را روشن ساخت .

معاون وزير راه وشهرسازي  در ادامه اظهار داشت: درصد قابل توجهی از جمعیت شهری کشور در معرض شدید تلفات جانی و مالی قرار دارند که هر چه زودتر باید با عزمی راسخ و در قالب یک اقدام و نهضت جهادی این خطر را مدیریت و مهار نمود./عب
برچسب ها: بافت فرسوده ، مسکن ، راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.