سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشيه چهارمين جشن جهاني نوروز در عشق‌آباد صورت گرفت؛

بازديد احمدي‌نژاد از نمايشگاه آيين‌ها و سنت‌هاي نوروزي

رئيس‌جمهور کشورمان به همراه ساير سران و مقامات شرکت‌کننده در چهارمين جشن جهاني نوروز در عشق‌آباد از نمايشگاه آيين‌ها و سنت‌هاي نوروزي که در حاشيه اين جشن برپا شده است ، ديدن کردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان به همراه ساير سران و مقامات شرکت‌کننده در چهارمين جشن جهاني نوروز در عشق‌آباد از نمايشگاه آيين‌ها و سنت‌هاي نوروزي که در حاشيه اين جشن برپا شده است ، ديدن کردند.

در حاشيه چهارمين جشن جهاني نوروز در عشق‌آباد ترکمنستان نمايشگاهي بزرگ و وسيع از آيين‌ها ، رسوم، سنن و آدابي که مردم به واسطه آنها خود را مهياي استقبال از فصل بهار مي‌کنند، برپا شد.

اين نمايشگاه که در شهر "آنوي"، در فاصله 25 کيلومتري عشق‌آباد برپا شده است، شامل غرفه‌هاي متعددي از صنايع دستي، کارگاههاي توليد البسه، تجهيزات کشاورزي، غرفه‌هاي پخت مواد غذايي، ميوه‌ها و محصولات کشاورزي، ماکت اماکن و بناهاي تاريخي، جايگاه‌هايي براي نمايش بازي‌هاي محلي و ملي ترکمنستان، محل‌هايي براي حضور اسب سواران ترکمن و غرفه‌هايي براي ارائه هنرهاي نمايشي و موسيقي ترکمني مي‌شود.

همچنين گروه‌هايي از کشورهاي شرکت‌کننده در چهارمين جشن جهاني نوروز از جمله ايران به ارائه محصولات فرهنگي ، هنري ، صنايع دستي و مصنوعات و محصولات کشورهاي خود پرداختند.

روساي جمهور و مقامات شرکت‌کننده کشورهاي مختلف در اين جشن در بدو ورود به محل اين نمايشگاه با استقبال ويژه‌اي که از سوي تعداد زيادي از کودکان و نوجوانان ترکمني با لباس‌هاي محلي و ارائه نمايش‌هاي بومي تدارک ديده شده بود ، مواجه شدند.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.