سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

38بنای تاریخی به فهرست آثار دیدنی سال 92 آذربایجان شرقی اضافه شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد: سال گدشته 38 بنای تاریخی استان مرمت و بازسازی شد که این تعداد به فهرست آثار دیدنی سال 92 آذربایجان شرقی اضافه شدند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي در آيين افتتاح جشنواره ملی صدای بهار و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان افزود: آذربایجان شرقی دارای آثار تاریخی بی شماری است که می تواند بر غنای سفر گردشگران نوروزی به ویژه علاقه مندان به آثار تاریخی و فرهنگی بیفزاید

محمدی خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر مرمت آثار تاریخی، چهار موزه جدید نیز با تجهیز و بهره برداری به موزه های آذربایجان شرقی افزوده شده اند.

وی همچنین با اشاره به اضافه شدن 9 مکان اقامتی و رفاهی به تاسیسات گردشگری استان در سال 91 اظهار داشت: با بهره برداری از هفت هتل آپارتمان، دو هتل و یک اقامتگاه کوهستانی مجموعا 1800 تخت به ظرفیت اسکان و اقامت آذربایجان شرقی اضافه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: اما طبق مطالعات صورت گرفته، علیرغم این افزایش قابل توجه ، طی 10 سال آینده به بیش از 20 هزار تخت دیگر نیاز داریم.

محمدی ضمن اظهار امیدواری نسبت به تامین بخش قابل توجهی از این نیاز به اماکن اقامتی با بهره برداری از هتل های در دست ساخت استان، یادآور شد: در تلاش هستیم تا برای تمام ذائقه ها و با تمام توانایی های گردشگران امکان اسکان و اقامت را فراهم کنیم.

وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در آستانه سال نو مبنی بر شاد کردن گردشگران و ایجاد سفری خوش برای آنان، اظهار داشت: در همین راستا و برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری جشنواره ملی صدای بهار با برنامه های متنوع شاد و فرهنگی در کنار آثار تاریخی شاخص استان برگزار می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد روحیه شادابی و نشاط در نوروز و آشناسازی هرچه بیشتر مردم با آیین ها و سنت های محلی و جذابی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کوشیده طی سال های اخیر آنها را احیا و از خطر فراموشی برهاندمحمدی این جشنواره را علاوه بر تاثیرات فرهنگی، منجر به غنی شدن اوقات فراقت گردشگران و همشهریان آذربایجان شرقی دانست و گفت: همزمان با این جشنواره، نمایشگاه های صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات آذربایجان شرقی نیز در تبریز و سایر شهرستان های استان برپا شده است.

وی خاطرنشان كرد: بیش از 600 غرفه در قالب اين نمايشگاه های نوروزی در شهرستان های استان به عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات استان می پردازند.

يادآور مي شود، جشنواره ملي صداي بهار به منظور استقبال از گردشگران نوروزي در محوطه مسجد كبود تبريز و سایر آثار تاریخی شهرستان های استان با برپايي برنامه هاي متنوع و متعدد فرهنگي، حركات آييني و نمايشي، هنري و صنايع دستي با محوريت آئين هاي نوروزي در آذربايجان شرقي تا 16 فروردين ادامه مي يابد./س

برچسب ها: بنای ، تاریخی ، آثار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.