سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع فلسطينيان کرانه باختري در اعتراض به شهرک سازي اسرائيل

فعالان فلسطینی روز چهارشنبه در منطقه ای که اسرائیل تصمیم دارد هزاران خانه مسکونی جدید در آنجا بنا کند، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این در حالی است که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا سفر تاریخی خود را به اسرائیل آغاز کرده است. اسرائیل در نظر دارد این خانه ها را در کرانه باختری و بیرون از منطقه بیت المقدس بسازد که این عمل با واکنش های بین المللی همراه بوده است. کارشناسان می گویند این موضوع می تواند امیدها را برای تاسیس یک کشور مستقل فلسطینی به یاس تبدیل نماید. 

یکی از سازمان دهندگان این تجمع اعتراض آمیز گفت: حدود دویست تن از فلسطینیان با برپایی پانزده چادر در منطقه مورد مشاجره با اسرائیل، این پیام را به اوباما می فرستند که اوباما: جانبداری و حمایت از اسرائیل کافی است.

شاهدان می گویند اسرائیل تصمیم دارد در بخش شرقی بیت المقدس مجتمع مسکونی به نام ای یک (E1) بنا کند که این موضوع باعث می شود آینده تاسیس یک کشور فلسطینی را با ابهام مواجه کند.
به گفته کارشناسان، اسرائیل با این طرح بخش عرب نشین منطقه بیت المقدس را جدا می کند و منطقه اشغالی کرانه باختری را به دو بخش تبدیل می کند.  ساخت این منطقه به علت مخالفت شدید آمریکا از سال 2005 میلادی متوقف شده بود.
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، شهرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.