سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايجاد فضاي رقابتي ناسالم از معايب اردوهاي نوروزي است

ايجاد فضاي رقابتي ناسالم و استرس‌زا در اردوهاي نوروزي موجب به هم ريختن روحيه‌ دانش آموزان مي‌شود.

مهدي دربان كارشناس آموزشي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:اردوهاي نوروزي در كنار مزايا و فوايد معايبي نيز دارد و چنانچه ايجاد فضاي رقابتي ناسالم و استرس‌زا و اضطرابي كه بر اثر مقايسه دانش آموزان با ديگر ايجاد مي ‌شود اغلب روحيه دانش آموزان را به هم مي‌ريزد كه البته در اين ميان هر چقدر هم كه تاكيد شود كه خودتان را با خودتان مقايسه كنيد باز هم تاكيد دانش آموزان بر عقب افتادگي هايشان و توجه ويژه به موفقيت ديگران است كه اين امر به دشت براي داوطلبان نگران كننده است.

وي افزود: كلاس ها و برنامه هاي مطالعاتي تنظيم شده ودر اردو اغلب نمي‌تواند براي تمامي دانش آموزان با سطوح علمي مختلف مناسب باشد يعني يك برنامه مناسب براي همه اصولا وجود ندارد چنانچه گاهي تغييرات اعتماد به نفس و روحيه دانش آموز را به هم مي‌ريزد.

دربان تصريح كرد: البته در اين اردوهاي نوروز بايد به اين نكته توجه شود كه برخي از دانش اموزان روحيه درون گرا تر و منزوي تري دارند كه البته دراين اردوها برچسب مغرور و خود پسند را مي گيرند و همين امر موجب بروز تغييراتي در اعتماد به نفس و روحيه دانش آموز مي شود كه بايد به آن توجه ويژه اي شود.

وي خاطر نشان كرد: داوطلبان بايد به اين نكته توجه كنند در صورت شركت در اردوي نوروزي حتما قبل آن با چند مشاوره مشورت كرده و از كيفيت محتوايي و عملي آن بار خبر شوند.

چرا كه اين خود داوطلب است كه مي تواند يك اردوي نوروزي را به فرصتي عالي و مفيد رفع نقاط ضعف تبديل كند./ع2

برچسب ها: اردو ، نوروز ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.