سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

خان‌گرمز ؛ ظرفیت مهم گردشگری استان

مديرکل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري استان همدان منطقه حفاظت‌شده و پناهگاه حيات‌وحش «خان‌گرمز» را از مهم‌ترين ظرفيت‌هاي استان در حوزه گردشگري طبيعي بیان کرد.

 ایزدی در  گفتگوبا باشگاه خبرنگاران  همدان، بابیان اینکه  استان همدان به علت برخورداري از موقعيت کوهستاني از منابع طبيعي بسياري برخوردار است تصریح کرد : پناهگاه‌هاي حيات‌وحش و تالاب‌ها به عنوان مهم‌ترين ظرفيت‌هاي طبيعي اين استان است.

وی با تاکيد بر ضرورت معرفي اين مناطق براي جذب گردشگر به استان، خان‌گرمز را از مهم‌ترين مناطق گردشگری استان همدان دانست و افزود: اين منطقه به علت برخورداري از اکوسيستم کوهستاني از مناطق غني استان از نظر پوشش گياهي و تنوع گونه‌هاي گياهي و مرتعي و منابع تغذيه‌اي وحوش به شمار مي‌رود.

مديرکل ميراث‌فرهنگي استان همدان ادامه داد: برخورداري از 6 رشته چشمه دائمي و يک سراب در تامين منابع آب اين منطقه بسيار تاثيرگذار بوده و زمينه مساعدي را براي زيست گونه‌هاي مختلف حيات ‌وحش در منطقه فراهم آورده است.

ایزدی با اشاره به اینکه  در فصول مختلف سال به‌ ویژه بهار و تابستان هزاران نفر از شهرهاي اطراف تویسرکان از ظرفيت‌هاي طبيعي اين منطقه استفاده مي‌کنند  خاطرنشان کرد : با توجه به ظرفيت و توان اکولوژيکي بالاي منطقه در صورتي‌ که در آن سرمايه‌گذاري‌هاي لازم صورت پذيرد، از نظر فرهنگي، اقتصادي و‌ اجتماعي نقش ارزنده و بسيار موثري ايفا خواهد کرد./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.