سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

حرم رضوی در اوج شکوه

در طرح نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که علاوه بر تعریض 7.5 متری مسیر پیاده خیابان‌های شیرازی، نواب صفوی و طبرسی، چهار خیابان دیگر حدفاصل خیابان‌های موجود منتهی به حرم مطهر احداث خواهد شد که دقیقا در برخی از خیابان‌های جدیدالاحداث حتی گنبد طلا و بارگاه رضوی نیز دید کامل دارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد شهردار منطقه ثامن مشهد تاکید کرد: دید به حرم مطهر امام رضا(ع) با اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون اطراف حرم افزایش می‌یابد.

حسین برزویی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی افزود: در طرح نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که علاوه بر تعریض 7.5 متری مسیر پیاده خیابان‌های شیرازی، نواب صفوی و طبرسی، چهار خیابان دیگر حدفاصل خیابان‌های موجود منتهی به حرم مطهر احداث خواهد شد که دقیقا در برخی از خیابان‌های جدیدالاحداث حتی گنبد طلا و بارگاه رضوی نیز دید کامل دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اجرای مِفصَل 25 متری حدفاصل فضای قدسی و شهری تاثیر بسزایی در این موضوع دارد؛ در حقیقت فضای مِفصَل برای این در نظر گرفته شده تا زائران از هر نقطه‌ای امکان دسترسی به تمام ورودی‌های حرم مطهر را داشته باشند.

برزویی تصریح کرد: طرح مشاور به این گونه است که با نزدیک شدن به حرم مطهر، تعداد طبقات واحدهای اقامتی کاهش می‌یابد بنابراین مبدا دید به گنبد مطهر از این فضاهای اقامتی تا حاشیه طرح ادامه دارد و کسانی که در این واحدها اقامت دارند، می‌توانند گلدسته‌ها و گنبد را با توجه به ارتفاع واحدهای اقامتی مشاهده کنند.

وی با تاکید بر اینکه وجود دید نسبت به حرم برای مجموعه مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی مهم است، ادامه داد: در این راستا با واحدهایی که ضوابط را رعایت نکنند، برخورد شده و حتی در برخی موارد قلع طبقات این واحدها را داشته‌ایم.


برچسب ها: حرم ، مطهر ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.