سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پایتخت معنوی ایران اسلامی برای پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی از آمادگی کامل پایتخت معنوی ایران اسلامی برای پذیرایی هر چه بهتر از زائران و مسافران نوروزی خبر داد.

 



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمدمهدی اعلایی با حضور در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی، مقصد سفر دلها و حضور فیزیکی بسیاری از عاشقان و دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت در دنیا است.

وی اظهارداشت: خدمت گذاران مردم در استان و مجاوران حضرت رضا(ع) با تمام توان آماده استقبال از میلیون ها نفر زائر دلداده ای هستند که فرصت مغتنم تعطیلات نوروزی و زمان مناسب آغاز سال جدید را در کنار مضجع شریف امام هشتم (ع) حضور پیدا می کنند و ضمن عرض ارادت به ساحت ملکوتی ایشان، سال نو را از کنار بارگاه ملکوتی این امام همام و استمداد از ایشان شروع می کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: پیش بینی ها اینطور نشان می دهد که تعداد زائران امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد و متناسب با این موضوع،استان هم آمادگی لازم برای استقبال هر چه بهتر از زائران را دارد و تمامی امکانات موجود خود را در جهت افزایش رفاه مسافران نوروزی فراهم نموده است.

اعلایی ادامه داد: به گونه ای برنامه ریزی شده تا امکان دریافت خدمت در تمامی عرصه ها برای زائران فراهم باشد، چرا که آنان انتظار دارند علاوه بر استفاده از فیوضات معنوی سفر به مشهد، آسایش و رفاهشان تامین و یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات زندگی خود را در کنار حرم مطهر رضوی به ثبت برسانند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی های لازم در جهت ساماندهی امور زائران در بخش های ایمنی، تردد، اقامت، اسکان، بهداشت و مسایل فرهنگی که انتظار می رود از یک سفر فرهنگی و معنوی عاید زائر و مسافر گردد، صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده در حوزه های مختلف گفت: دو هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری برای تردد زائران در ایام نوروز پیش بینی شده که شاهد افزایش ۳۰ درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در مقایسه با سال گذشته هستیم.

اعلایی اضافه کرد: روزانه ۸۵ رام قطار با ظرفیت جابجایی ۴۷ هزار نفر در شبانه روز در بخش حمل و نقل ریلی پیش بینی شده که در این حوزه نیز شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت می باشیم.

وی با اشاره به در نظر گرفتن دو هزار و ۵۱ پرواز به صورت رفت و برگشت در ایام نوروز اظهار کرد: طی این مدت ۳۰۳ هزار نفر از طریق حمل و نقل هوایی جابجا می شوند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی در خصوص اسکان زائران نیز گفت: علاوه بر آماده سازی حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد اقامتی با ظرفیت پذیرش ۴۷ هزار نفردر شبانه روز، چندین کمپ اسکان زائر برای آن دسته از افرادی که تمایل به اقامت در این گونه مراکز را دارند نیز فراهم شده است.

اعلایی با بیان اینکه مراکز بهداشت استان به طور کامل و شبانه روزی آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران هستند افزود: به منظور ارتقای سطح ایمنی تردد در محورهای استان، پلیس راه با بکار گیری و بسیج ۲۰۰ اکیپ نظارتی تردد خودروها را رصد می کند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برنامه ریزی در جهت داغدار نشدن خانوارها بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروزی ابرازداشت: خدمت گذاران مردم در خراسان رضوی در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری بیش از پیش تلاش خواهند نمود.

اعلایی بیان داشت: با تلاش های صورت گرفته رتبه نخست کشور در زمینه کاهش تصادفات جاده ای منجر به فوت، مربوط به خراسان رضوی است که برای حفظ این جایگاه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور زائرین استان ادامه داد: مباحثی همچون تنظیم بازار، ذخیره سازی بسیار مطمئن کالاهای اساسی، عرضه به موقع آن و نظارت بر عملکرد بازار از دیگر موارد پیش بینی شده در جهت تامین هر چه مطلوب تر رفاه زائران می باشد.

وی همچنین به سفر پر خیز و برکت مقام معظم رهبری به مشهد مقدس اشاره و از آن به عنوان عیدی حضرت رضا(ع) به زائران و مجاوران یاد کرد و گفت: استان برای برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم و زمینه سازی در جهت کسب فیض از بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی آمادگی دارد.

گفتنی است: معاون هماهنگی امور زائرین در پایان به اجرای محدودیت تردد در هسته مرکزی و محورهای منتهی به حرم مطهر اشاره کرد و افزود: به منظور تسهیل در تردد در زائران و کاهش بار ترافیک طرح زوج و فرد اجرایی شده است.


برچسب ها: پایتخت ، معنوی ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.