سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

حرمت ایام فاطمیه باید رعایت شود

مسئول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی گفت: با توجه به مصادف شدن زمان روز ملی بزرگداشت عطار با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، حرمت ایام فاطمیه باید رعایت و برنامه‌ها متناسب با این ایام شریف برنامه‌ریزی شود.




به گزارش باشگاه خبرنگاران مشهد، غلامحسین علیپور در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت روز ملی شیخ عطار در سالن جلسات فرمانداری نیشابور، افزود: در تماس با نماینده عالی دولت متوجه شدم یکی از دغدغه‌های اصلی ایشان برگزاری باشکوه روزهای ملی عطار و خیام است.

وی اظهار داشت: نباید به‌خاطر سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) و انتخابات، بزرگداشت این مراسم‌های ملی نادیده گرفته شود.

این مقام فرهنگی استان با اشاره به اینکه شیخ عطار اهل تسنن بوده است، یادآور شد: ولی در مناقبت اهل بیت(ع) و تعظیم این بزرگواران مطالب زیادی گفته است.

علیپور خاطرنشان کرد: معظم‌‌له در خصوص شاعر بزرگ ملی، فردوسی فرمودند: مبادا کم‌کاری در مورد فردوسی گریبان ما را بگیرد و من از سخن ایشان برداشت می‌کنم مبادا در کل کم‌کاری در مورد مفاخر گریبان مسئولان را بگیرد و حتی کم‌کاری هم پذیرفته نیست.

وی بر باشکوه برگزار شدن مراسم روز ملی بزرگداشت عطار بر اساس سیاست‌های فرهنگی نظام و منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد.

مسئول دبیرخانه ... افزود: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی دست خود را برای اجرای برنامه همچون گذشته پیش‌درازی ‌کند.

علیپور یادآور شد: وظیفه این انجمن، تصمیم‌گیری، سیاست‌گزاری و هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی استان و شهرستان‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی از محل مساعدت مالی دولتی و خصوصی و درآمدهای اندک است.

وی اضافه کرد: ریاست انجمن به عهده استاندار است که بودجه خاصی ندارد و از سال 85 انجمن به شکل فعال کار خود را آغاز کرده است/س

برچسب ها: مسئول ، دبیرخانه ، انجمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.