سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما وارد سرزمین های اشغالی شد

باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا دقایقی پیش وارد فلسطين اشغالي شد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه گاردین ؛ هواپیمای حامل باراک اوباما رییس جمهور آمریکا دقایقی پیش در فرودگاه تل آویو به زمین نشست . شیمون پرز رئیس و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در فرودگاه بن گوریون از اوباما استقبال کردند. 

بر اساس اظهارات پیشین اوباما ، یکی از اهداف وی برای سفر به سرزمین های اشغالی پیگیری مذاکرات صلح اسرائیل با فلسطین است.

اوباما در ابتدای ورود خود باردیگر بر حمایت همه جانبه و بی چون و چرای واشنگتن از تل آویو تاکید کرد و افزود : من این سفر را فرصتی برای تاکید دوباره بر رابطه تزلزل ناپذیر بین آمریکا و اسرائیل و همچنین تاکیدی بر تعهد راسخ واشنگتن به امنیت اسرائیل می دانم .

وی تصریح کرد : من با اطمینان اعلام می کنم ائتلاف ما همیشگی است . رئیس رژیم صهیونیستی پس از ورود اوباما به فلسطین اشغالی تاکید کرد اسرائیل دست صلح را به همه کشورهای خاورمیانه دراز می کند.
شیمون پرز گفت ما مقدم شما را به عنوان رئیس جمهور بزرگ آمریکا و رهبری شاخص در جهان و دوستی تاریخی برای اسرائیل گرامی می داریم. سفر شما به اینجا نشان آشکاری از رابطه ای عمیق میان دو ملت دارد و ملت اسرائیل با آغوش باز از شما استقبال می کند. شما تا چند دقیقه ای دیگر به اورشلیم می روید که پایتخت همیشگی اسرائیل است، اورشلیم مهد همه مؤمنان و همه نمازگزاران است.

 آمریکا و اسرائیل از نظر اندازه با یکدیگر فرق دارند اما سرنوشت آنها مشترک است. رویای آمریکاییها از کتاب مقدس نشائت می گیرد و روح اسرائیل الهام گرفته از استثنا بودن آمریکاست. یک اقیانوس میان ما فاصله است اما تعهد به آزادی، عدالت و تعهد به تلاش برای صلح، ما را با هم متحد کرده است.

 ما با خطرات مشترکی روبرو هستیم و امیدهای یکسانی داریم. آمریکا با بخشش و نه با گرفتن، بزرگ شد. سخاوت آمریکا سبب شده تا آزادی در سراسر جهان ظهور پیدا کند. جهان بدون آمریکا و رهبری آمریکا جهانی تاریکتر خواهد بود. جهان بدون دوستی شما اسرائیل را هدف تهاجم قرار می دهد. آقای رئیس جمهور، داستان شما، بازتاب داستان جهان است و دیدگاه شما بازتاب آینده است آن گونه که باید باشد. شما به مردم آمریکا و همه ملتهای جهان رهبری دیدگاهها و ارزشها را هدیه کرده اید. رهبری شما، رهبریی است که به آینده ای روشنتر متعهد است.

 در زمان صلح و زمان جنگ، حمایت شما از اسرائیل خلل ناپذیر است. شما امنیت اسرائیل را به شکلی فوق العاده تقویت کرده اید تا بتواند با قدرت برای صلح گام بردارد. تقویت امنیت بهترین راه برای تقویت صلح است. ما می خواهیم تا پایان درگیری و مناقشه با فلسطینیان را ببینیم. ما می خواهیم شاهد باشیم تا فلسطینیان از آزادی و سعادتمندی در کشور خود برخوردار باشند. ما دست خود را برای صلح با همه کشورهای خاورمیانه دراز می کنیم. آمریکا از همان ابتدا در کنار ما ایستاد. آمریکا از ما در بازسازی سرزمین تاریخیمان حمایت کرد، آمریکا از ما در دفاع از سرزمینمان در برابر هولوکاست دفاع کرد. آقای رئیس جمهور ملت اسرائیل می خواهند اینجا را خانه خود بدانید. به خانه تان خوش آمدید.
برچسب ها: اوباما ، اشغال ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.