سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله سايبري به بانک ها و رسانه هاي کره جنوبي

مقامات کره جنوبی از حمله سايبري به بانک ها و رسانه هاي این کشور خبر دادند .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ مقامات پلیس کره جنوبی اعلام کردند رسانه ها و بانک های این کشور هدف حمله سایبری قرار گرفته اند.
بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ، سه شبکه تلویزیونی کی بی اس، ام بی سی و وای تی ان KBS, MBC YTNو دو بانک شینهان و نونگیو هدف حمله قرار گرفته اند.
این حملات در حالی رخ داده است که روابط کره جنوبی و شمالی اخیراً به شدت متشنج شده است.
رژیم کره شمالی که از زمان اعمال مجازات های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد تهدیدهای خود را افزایش داده متهم شده که در سال های 2009 و 2011 میلادی دو حمله سایبری گسترده در کره جنوبی تدارک دیده است.
در هر دوی این حملات موسسه های دولتی و نهادهای مالی هدف قرار گرفته بودند. در مورد حمله به بانک ها در حملات قبلی میلیون ها مشتری به مدت یک هفته قادر به استفاده از کارت های بانکی خود یا دریافت پول از عابربانک ها نبودند.
پیونگ یانگ هم متقابلاً‌ سئول و واشنگتن را متهم به چنین حملاتی می کند و هفته گذشته حملات سایبری شدید و مداوم به پایگاه های رسمی این کشور از جمله پایگاه های اینترنتی خبرگزاری کره شمالی و شرکت هواپیمایی این کشور را محکوم کرد.
بر اساس منابع آگاه در دستگاه اطلاعاتی کره شمالی شمار کارشناسان رایانه در کره شمالی که در جنگ سایبری شرکت دارند بالغ بر سه هزار نفر است.
شمار حملات سایبری در کره جنوبی در سال2012 بالغ بر چهل هزار مورد گزارش شد در حالی که شمار این حملات در سال 2008 میلادی بالغ بر24هزار نفر بود.


                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: سایبری ، رسانه ، کره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.