سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيام دبيرکل سازمان ملل به مناسبت نوروز

دبير کل سازمان ملل متحد در پيامي مناسبت روز بين المللي نوروز 21 مارس 2013 برابر با 1 فروردين 1392 اظهار اميد واري کرد که همه مردم از نوروز براي انعکاس زيبايي طبيعت، وعده بهار و توان فرهنگ براي ايجاد صلح بهره ببرند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ؛ دربخشي از پيام بان کي مون آمده است: اين ايام ويژه در سال، مردم گوناگوني از سراسر منطقه اي متنوع و غني را براي عيد سالانه نوروز به هم نزديک مي کند. نوروزجشن نيروهاي بسياري است که ما را متحد مي کند. نوروز سنتي باستاني در بسياري از کشورهاي آسياي غربي، مرکزي و جنوبي همچنين قفقاز، بالکان و فراتر بوده که گرامي داشتن سال نو هم زمان با نخستين روز بهار است.

اين جلوه هاي معنويت نوروز حامل همان پيام همبستگي بشري است. طيف مؤثري از کشورها، باني ابتکار موفق ارائه نوروز در فهرست منتخب يونسکو در زمينه ميراث فرهنگي معنوي بشري بوده اند. نوروز به ما يادآوري مي کند تا سياره اي را که در آن سهيم هستيم گرامي بداريم. با ارج نهادن به زيبايي طبيعت و تجديد بهار، نوروز مي تواند در عمل الهام بخش پيشوايان و مردم به يکسان براي اداره و حفظ بهترمحيط زيست باشد.

در اين روز بين المللي نوروز، اينجانب بهترين آرزوهايم را به آناني تقديم مي کنم که اين روز را جشن گرفته و اظهار اميدواري مي کنم که همه مردم از اين مناسبت براي انعکاس زيبايي طبيعت، وعده بهار و توان فرهنگ براي ايجاد صلح بهره ببرند.

                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: نوروز ، سازمان ، بان کی مون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.