سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش ویژه/

در مذاکرات کارشناسی استانبول چه گذشت؟

منابع دیپلماتیک می‌گویند در مذاکرات کارشناسی استانبول پیشنهادهای هر دو طرف تبیین شده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، منابع دیپلماتیک می‌گویند در مذاکرات کارشناسی استانبول پیشنهادهای هر دو طرف تبیین شده است.
 
به گفته منابع مطلع در تهران، مذاکرات کارشناسی استانبول که روز 28 اسفند آغاز شده بود پایان یافته و طی آن تیم های ایران و 1+5 جزئیات پیشنهادهایی را که در مذاکرات آلماتی روی میز گذاشتند، برای یکدیگر تبیین کردند.
 
این امیدواری وجود دارد که این مذاکرات به روشن تر شدن محتوا و دستور کار مذاکرات آلماتی 2 که روز 16 فروردین 1392 برگزار می شود، کمک کند.
 
یکی از سخنگویان کاترین اشتون روز سه شنبه 29 اسفند اعلام کرده است که در این پیشنهاد جزئیات بیشتری از پیشنهاد ارائه شده از سوی 1+5 در آلماتی برای ایران توضیح داده شده است.
 
دیپلمات‌های ایرانی این موضوع را تایید نمی کنند بلکه می‌گویند که تنها توضیحات بیشتری دریافت کرده‌اند.
 
از سوی دیگر، دیپلمات‌های مطلع می‌گویند ایران نیز در این نشست جزئیات پیشنهادی را که آلماتی به طرف مقابل ارائه کرد، توضیح داده است.
 
ایران در آلماتی و به فاصله یک روز از دریافت پیشنهاد گروه 1+5، تلاش کرد آن را در چاچوب پیشنهاد خود در مسکو قرار داده و به اصطلاح متوازن سازی کند.
 
دیپلمات‌ها می‌گویند جزئیات این موضوع که پیشنهاد آلماتی از دید ایران چگونه می تواند متوازن شود در این دیدار برای گروه 1+5 شرح داده شده است.
 
ايران هسته‌اي مي‌نويسد: همچنین منابع مطلع می‌گویند تیم‌های کارشناسی تصمیم گرفته‌اند جزئیات گفتگوهای خود را به روسای هیئت‌های ایران و 1+5 به منظور بحث در مذاکرات آلماتی 2 در روز 16 فروردین ارائه نمایند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.