سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"هيتو" کيست ؟ + عکس

معارضين سوري با تشكيل نشستي "غسان هيتو" را به عنوان "نخست وزير" به اصطلاح دولت معارضين سوري منصوب نمودند. آنان كسي را براي تصدي اين مقام منصوب كرده اند كه كمتر اطلاعاتي در موردش وجود دارد. اما براستي هيتو كيست؟

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛‌ "غسان هيتو" دانش آموخته رشته مديريت فناوري ارتباطات مي باشد و دوره تحصيلات خود را در آمريكا گذرانده است. معارضين سوري مدعي شده كه وي نخست وزير مناطقي خواهد بود كه در سوريه به اشغال تروريست هاي سوري در آمده اند (!) آنان در حالي اين ادعا را مطرح کردند كه هر روز گزارشات تازه اي از پيروزي ارتش سوريه بر نيروهاي تروريست سوري منتشر مي شود و بسياري از مناطق اشغال شده توسط تروريست ها توسط سوي نيروهاي مردمي و ارتش سوريه آزاد شده اند. 

"غسان هيتو" 35 راي از 48 راي نمايندگان شركت كننده در نشست موسوم به ائتلاف مخالفين سوري را كسب نمود. اين نشست در استانبول تركيه برگزار شده بود. نتيجه اين انتخابات بي اعتبار از سوي "هشام مروه" از اعضاي آن ائتلاف با صداي بلند و در ساعت 1 بعدازظهر خوانده شد. هيتو براي سالهاي متمادي در كشور "آمريكا" زندگي كرده و از "تگزاس" براي شركت در اين نشست به تركيه سفر كرده بود. نكته جالب توجه آنست كه انتصاب وي به اين مقام نشان مي دهد كه دولت آمريكا قويا از تروريست هاي سوري حمايت مي كند و فردي را به نخست وزيري دولت به اصطلاح معارضين سوري رسانده است كه سالهاي متمادي ساكن آمريكا و به دور از ميهنش بوده فردي كه هيچ گونه شناختي از جامعه و كشورش ندارد. 

قابل ذكر است كه وي حتي در جمع ائتلاف مخالفين سوري نيز نتوانست راي قابل توجهي را كسب نمايد. از 63 شركت كننده در اين راي گيري تنها 48 نفر حاضر به راي دادن شدند. 4 راي ممتنع به صندوق انداخته شد و هيتو تنها 35 راي را كسب نمود كه خود نشان دهنده افزايش اختلافات در درون ائتلاف مخالفين سوري است.

منابع ائتلاف مخالفين سوري مدعي شده اند كه هيتو در سال 1963 در "دمشق" متولد شده است و مدت زمان كمي را در سوريه بوده است. هيتو بيش از دو دهه از عمرش را در آمريكا گذرانده است كه خود نشان دهنده آنست كه شناخت دقيقي از اوضاع سوريه ندارد. وي هم اكنون در ايالت "تگزاس" آمريكا سكونت دارد. او مدت تحصيلات خود را در "دانشگاه ايالتي اينديانا" گذرانده است. وي با چندين شركت در زمينه فناوري ارتباطات در آمريكا همكاري داشته و داراي همسر و چهار فرزند است.

در پي انصاب "غسان هيتو" به اين مقام "غسان ياسين" از مخالفان دولت سوريه كه اخيرا از شهر "حلب" به استانبول سفر كرده بود تا ناظر روند راي دهي اين ائتلاف باشد با اظهار نااميدي در اين باره اذعان نموده كه "هيچ گونه دليلي وجود ندارد تا نسبت به تشكيل دولتي ائتلافي خوش بين باشيم. هنوز حمايت لازم براي تشكيل چنين دولتي فراهم نشده است."

برچسب ها: سوریه ، هیتو ، اصطلاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.