سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد بيکاري کاليفرنيا در ميان ايالات آمريکا

نرخ بيکاري کاليفرنيا در ماه ژانويه امسال به 9/8 درصد رسيد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه لس آنجلس تايمز ؛  نرخ بيکاري کاليفرنيا در ماه ژانويه امسال براي دومين ماه متوالي حدود نه مميز هشتم درصد بود و همين مسئله سبب شد تا کاليفرنيا در کنار «رود آيلند» بدترين نرخ بيکاري را در بين ايالات آمريکا داشته باشد. 

دولت فدرال آمريکا روز دوشنبه با انتشار گزارش تازه خود از نرخ بيکاري در پنجاه ايالت مختلف اين کشور اعلام کرد ايالت داکوتاي شمالي با سه مميز سه دهم، پايين ترين نرخ بيکاري را دارد. مسئولان ايالت کاليفرنيا نيز تا روز جمعه جزئيات مربوط به آمار بيکاري را در بخشداري هاي مختلف اين ايالت منتشر خواهند کرد. کارشناسان، رشد اقتصادي کند را براي کاليفرنيا در سال دو هزار و سيزده ميلادي پيش بيني کرده اند و اين مسئله احتمالاً در آمارهاي روز جمعه نمود خواهد داشت.

جِري نيکلزبورگ، کارشناس اقتصادي از دانشگاه کاليفرنيا، لس آنجلس (يو سي اِل اِي) گفت: « پيش بيني ما اين است که رشد اقتصادي در ماه هاي پاياني امسال و از اوايل سال دو هزار و چهارده ميلادي افزايش خواهد يافت و نرخ بيکاري نيز در اين مقطع زماني کاهش مي يابد.» نيکلزبورگ افزود افزايش ماليات فروش و ماليات بر درآمدٍ ثروتمندان در کاليفرنيا بر بهبود اوضاع کار دي اين ايالت اثر منفي گذاشته است. قطع خودکار بودجه دولت فدرال آمريکا که از ابتداي ماه مارس اجرا شده است نيز بر رشد اقتصادي کاليفرنيا اثر خواهد گذاشت. 

آمارهاي تازه که بر اساس اطلاعات دقيق تري از استخدام در ايالت کاليفرنيا منتشر شده و در آن به سوابق مالياتي نيز توجه شده است، نشان مي دهد ايالات غرب آمريکا در يکسال گذشته نسبت به ديگر نقاط اين کشور، عملکرد بهتري را در حوزه اشتغال زايي داشته اند و فعاليت در حوزه هاي انرژي، فناوري، تجارت با آسيا و بهبود اوضاع بازار مسکن نيز در اين زمينه نقش داشته است. در اين ميان ايالت تگزاس در فاصله ژانويه سالهاي 2012 تا سال 2013 بهترين عملکرد را به لحاظ استخدام داشته است. بنا به گزارش مرکز آمار مشاغل آمريکا، تگزاس در اين مدت سيصد و سي و دو هزار و چهارصد فرصت شغلي ايجاد کرده است.

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.