سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سبك زندگي اسلامي مبتني بر سيره رضوي بهترين سوغات به زائران است

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: ارائه سبك زندگي اسلامي مبتني بر سيره حضرت رضا(ع)، بهترين هديه و سوغات به زائران نوروزي حرم مطهر رضوي است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، دكتر سيد احمد علوي در نشست با مديران اجرايي در حوزه خدمت‌رساني حرم مطهر به زائران نوروزي سال92، با تبريك ميلاد با سعادت حضرت زينب(س) و فرارسيدن سال نو خاطرنشان كرد: انتقال معارف وارزشمند قرآن و اهل بيت(ع) مهمترين رسالت ماست و بايستي اين فرهنگ ناب برگرفته از اسلام اصيل را به صورت يك برنامه عملياتي و كاربردي به مسلمانان و كساني كه به دنبال زندگي مطلوب براي رسيدن به كمال هستند، ارائه دهيم.

وي با بيان حديثي از امام صادق(ع) اظهار داشت: ايشان مي‌فرمايند كه هركس متولي كاري از امور مردم شود و با عدالت رفتار كند، خداوند وحشت قيامت را سلب نموده و او را داخل بهشت مي‌گرداند.

وي با اشاره به مديريت درخشان آيت الله واعظ طبسي در طي سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تصريح كرد: با تدابير و همت بلند توليت آستان قدس رضوي، امكانات سخت‌ افزاري و نرم‌افزاري به بهترين شكل ممكن در حرم مطهر و مجموعه آستان قدس رضوي فراهم شده است تا زائران بتوانند در فضايي آرام و معنوي به زيارت بارگاه حضرت رضا(ع) بپردازند.

وي ادامه داد: امروز در بيش از يك ميليون متر مربع فضاي زيارتي حرم مطهر رضوي، خدمات متنوع فرهنگي و رفاهي به زائران ارائه مي‌شود و بحمدالله فعاليت‌هاي جامع اين بارگاه قدسي، به الگوي مراكز مذهبي تبديل شده است.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با اشاره به بيانات رهبر فرزانه انقلاب در سفر به خراسان شمالي در خصوص همت و كار مضاعف خاطرنشان كرد: ايشان به صراحت فرمودند كه كار مضاعف در پركاري خلاصه نمي‌شود بلكه در كار كيفي، دقيق، برنامه‌ريزي و كارشناسي شده، مستمر، پيگير و همراه با مشورت است.

وي ادامه داد: معظم‌له دوري از كندي و شتاب‌زدگي و داشتن برنامه‌ريزي مدبرانه، ثبات و استمرار در سياست‌ها را شرط توفيق در همه زمينه‌ها مي‌دانند.

وي در ادامه با بيان اينكه ترويج معارف اسلامي، فعاليتهاي فرهنگي وحركت درمسير تبيين و شناساندن سيره حضرت رضا(ع)، مهمترين كار آستان قدس رضوي از بدو پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون بوده است، گفت: خدمتگزاران بارگاه منور رضوي نيز بايستي با با اخلاق و رفتار برگرفته از سيره حضرت رضا(ع) مروج فرهنگ اهل بيت(ع) باشند و اين بهترين و تاثيرگذارترين اقدام است

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با ذكر اين نكته كه الگوي رفتاري حضرت رضا(ع) بايستي در تمامي زواياي زندگي خادمان و كاركنان آستان قدس رضوي تجلي داشته باشد، افزود: در بخش‌هاي مختلف مجموعه حرم مطهر رضوي، جمع كثيري از علاقه‌مندان توفيق خدمت دارند و بايستي با رعايت نظم و انضباط، بهداشت و اخلاق نيكو، الگوي موفق و زيباي اسلامي را به زائران ارائه نمايند.

وي در پايان از زحمات كاركنان و خدمتگزاران بارگاه منور رضوي قدرداني كرد و براي آنان در خدمت‌رساني به زائران حرم مطهر حضرت رضا(ع) آرزوي توفيق نمود.


برچسب ها: قائم ، مقام ، تولیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.