سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب سراسري کارگران راه آهن آلمان

کارگران راه آهن آلمان صبح روز دوشنبه اعتصاب سراسري دو ساعته خود را در اعتراض به ميزان دستمزدهايشان آغاز کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ اين اعتصاب که از ساعت شش تا هشت صبح ادامه داشت، سبب تأخير يا لغو حرکت برخي قطارها شد.بنابر اعلام اتحاديه کارگران حمل و نقل و ريلي آلمان، سازمان‌دهندگان اين اعتصاب و کارکنان راه آهن « تقريبا همه ايستگاه ها » صبح اعتصاب کردند تا ناخشنودي خود را درباره ناکافي بودن دستمزدهاي پيشنهادي کارفرمايان خود اعلام کنند.

بنابر اعلام سخنگوي شرکت راه آهن آلمان، خطوط ريلي به شدت تحت تاثير اعتصاب قرار گرفت. تأثير اين اعتصاب در کل روز و در سراسر آلمان احساس خواهد شد. اتحاديه کارگران حمل و نقل و ريلي حدود صد و سي هزار کارمند را در بر مي گيرد و خواستار افزايش شش و نيم درصدي حقوق اين افراد شده است.

رگينا روش-زيمبا معاون اتحاديه کارگران حمل و نقل و ريلي روز شنبه گفت: اعتراض ما واضح است . ما خواستار افزايش مبلغ پيشنهادي فعلي براي کارگران هستيم.شرکت راه آهن آلمان به اين اعتصاب واکنش نشان داد و اعلام کرد از تصميم براي برگزاري اعتصاب « متعجب شده است و آن را درک نمي کند» زيرا « پيشنهادي منطقي درباره افزايش حقوق و مزاياي بازنشستگي اين افراد ارائه کرده است».

در مذاکرات قبلي که ماه فوريه پايان يافت ، اين گروه بسته اي دو مرحله اي را مطرح کرد که شامل افزايش دو مميز چهار دهم درصدي حقوق کارگران از يکم ماه مه دو هزار و سيزده و افزايش دو درصدي ديگر از ماه آوريل سال ‌آينده شد.قرار است دور بعدي مذاکرات شرکت راه آهن آلمان و اتحاديه کارگران حمل و نقل و ريلي اواخر روز دوشنبه در برلين برگزار شود.

                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: المان ، اعتصاب ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.