سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجوی دكتري دانشگاه علوم پزشکی تهران؛

اولین فارغ التحصیل رشته اقتصاد سلامت در ايران

محسن بارونی، دانشجوی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با دفاع از رساله خود اولین فارغ التحصیل دوره دکتری تخصصی رشته اقتصاد سلامت در ایران شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ جلسه دفاع رساله محسن بارونی، دانشجوی دکتری تخصصی رشته اقتصاد سلامت چهارشنبه 23 اسفند ماه در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

بارونی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  عنوان رساله من آثار آزاد سازی تجاری محصولات دارویی در ایران با استفاده از مدل CGE بود و در واقع این موضوع مدل سازی یا شبیه سازی در زمینه محصولات دارویی است.

وی تاکید کرد: تاکید رساله بر این موضوع است که عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی، چه تاثیراتی بر روی متغیرهای اقتصادی دارو و از جمله سرمایه گذاری دارو، مصرف خانوار و واردات و صادرات دارو می گذارد.

بارونی تصریح کرد: سیاست گذاران حوزه بهداشت و درمان و داروسازان، باید به فکر افزایش کیفیت داروهای تولیدی در داخل باشند چرا که در صورت عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی، باید کیفیت داروهای ساخت داخل بیش از پیش افزایش یابد تا این که کشورمان توان رقابت با سایر کشورهای جهان را که اغلب آن ها عضو WTo هستند داشته باشد.

وی با اشاره به این که در رساله به تاثیرات آزاد سازی تجاری و کاهش تعرفه های گمرکی در قالب سناریوهای مختلف بر محصولات دارویی پرداخته شده است،  اظهار داشت: همچنین به این موضوع اشاره شده است که اگر تعرفه گمرکی صنعت و معدن و بخش کشاورزی کم شود چه تاثیراتی بر متغیرهای کلیوی، دارو می گذارد.

بارونی یادآور شد: متغیر اصلی پژوهش فوق نرخ تعرفه گمرکی دارو در قالب سناریوهای مختلف 10،30،50،100 درصد بود.

وی خاطر نشان کرد: داده های این پژوهش نیز ، داده های مدل ماتریس حسابداری اجتماعی ایران یا SAM است.

بارونی در خصوص مدل CGE نیز گفت: این مدل به معادلات همزمان در اقتصاد پرداخته و همه بازارها را به طور همزمان در نظر می گیرد، به عنوان مثال اگر یک شوک مانند نرخ تعرفه به سیستم وارد شود همه بازارها به طور همزمان از خود واکنش نشان می دهند./ح
 


 

برچسب ها: دانشجو ، دکتری ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
حسن
۱۲:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۲
این موفقیت بزرگ به ایشان تبریک می گوییم