سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشار اسد:

پايان جنگ در سوريه نزديك است/باب گفتگوها با مخالفان بسته نشده است

روزنامه السفير تازه ترين سخنان بشار اسد در جمع ديدار كنندگان با وي را منتشر كرده است.

ببه گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران:بشاراسد  در ديدار با افرادي كه اخيرا با وي ديدار كرده اند اظهار داشت ما هم اكنون در جنگ بسيار شديدي بر ضد تروريسم و در جنگ ديگري با كسانيكه از مسلحان حمايت مي كنند قرار داريم.

وي در ادامه با بيان اينكه پايان جنگ در سوريه نزديك است افزود ما در رفع اين پديده عجيب مه در جامعه سوريه بوجود آمده است مصمم هستيم.

بشار اسد ادامه داد ما تاكنون باب گفتگو با مخالفان را نبسته ونخواهيم بست اما با اين وجود بايد بدانيم كه با چه كساني مذاكره مي‌كنيم؟وچه كسي در طرف مقابل ما است كه با آن به مذاكره مي‌پرداريم؟ما روزانه انشقاق واختلافات بزرگي در بين مخالفان مي بينيم وهر طرفي يك چيز گفته وعكس آن را انجام مي دهد.

رئيس جمهور سوريه همچنين با اشاره به اينكه ما گفتگوها را با معارضان داخلي آغاز كرده واين اقدام به نتايج مثبتي منجر مي شود افزود طرح كاملي براي اصلاحات برنامه ريزي كرده وآماده گفتگو درخصوص آن هستيم.

وي در ادامه تاكيد كرد باب گفتگو در برابر تمامي طرف ها به غير از تروريستهايي كه به كشتار دست مي زنند، باز است .

اسد با اشاره به اينك با هركسي به غير از تروريستها گفتگو ميكنيم افزود از مسلمات ما اين اين است كه شروطي كه براي ما گذاشته مي شود را قبول نمي‌كنيم.از آغاز بحران ما گفتيم  وهم اكنون ميتوانيم ثابت كنيم كه ما براساس حق اقدام كرده وديگران بايد درك كنند كه ما در چيزي كه ميگوييم جدي هستيم.

بشار اسد در جايي ديگر از سخنان خود با تاكيد براينكه روابط سوريه با روسيه در بالاترين وبهترين سطح خود قرار دارد افزود مسكو از آغاز بحران موضع خود را در قبال سوريه تغيير نداده وبر ضرورت توقف صدور سلاح از سوي تركيه وبرخي از كشورهاي عربي وغربي به تروريستها تاكيد داشته است.

اسد همچنين از قطر به عنوان دشمن واقعي سوريه ياد كرد واين كشور را جزئي از بازي بزرگي دانست كه بر ضد سوريه بروز يافته است.

وي در ادامه با بيان اينكه چرا هيچگونه واكنشي به اقدامات خصمانه قطر از سوي جامعه جهاني نميشود افزود ما ميدانيم كه اين افراد با تصميم هاي آمريكا در ارتباط هستند وزمانيكه موضع آمريكا تغيير ميكند،مواضع اين افراد هم خودبه خودتغيير ميكند.

بشار اسد رئيس جمهور سوريه در پايان سخنانش در جمع ديدار كنندگانش اظهار داشت وضع ما رو به بهبودي است و ما در دوجبهه كه در داخل وخارج بر ضد سوريه عمل ميكنند در حال مبارزه هستيم.


برچسب ها: بشار ، اسد ، السفیر ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
علی
۲۳:۳۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
بشار اسد پیروز خواهد شد چون مخالفان با هم اتحاد ندارند