سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان تشنه امری واجب است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان، امری واجب و بدیهی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، حاتم نارویی صبح امروز در مراسم افتتاح جشنواره نوروزی «صدای بهار» اظهار داشت: در این سرزمین همه چیز سخن از زیبایی می‌گوید، حاصل مرد و مردانگی در این سرزمین نمود دارد، چادر، عفت و عصمت برای زنان این خطه قیمت دارد.

وی افزود: در کمتر از هفت روز سومین دیدار از منطقه سیستان را داشتم که این به خاطر علاقمندی من به این سامان است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: احساس مسئولیت و انجام وظیفه، سن و سال نمی‌شناسد لذا باید به فکر مردم بود و برای آنان خدمت کرد به ویژه در این منطقه که سختی‌ها با مردمانش عجین شده است.

نارویی بیان کرد: خبر خوشی را به مردم می‌دهم و آن این است که کشت گندم با تمام مصائب و کم آبی در سیستان به دو برابر رسیده است.

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان بعد از انقلاب و به ویژه در دولت نهم و دهم، تحولات عظیمی صورت پذیرفته است و 10 شهرستان در این استان نامگذاری شده است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: اسکله‌ها، سدها، راه‌های ترانزیتی و... فراوانی در استان ساخته شد و در این دوره، 11 کشتی در دریای کنارک و چابهار فعالیت می‌کنند و اتصال خط راه‌آهن انجام شد.

نارویی تصریح کرد: استکبار در بغل گوش ما برنامه‌ریزی کرده است که امکان توسعه راه‌های ترانزیتی را از ما بگیرد.

وی بیان داشت: افتتاح خط لوله صلح و انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی بود که بسیار قابل ستایش است.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: ما در سابق فقط جاده نوبندیان تا ریمدان را داشتیم ولی اکنون کارشناسان با کار شبانه‌روزی در حال توسعه جاده‌های پهناور، گسترده و صعب‌العبور در استان هستند.

نارویی خاطرنشان کرد: به دولت پیشنهاد دادیم که انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان انجام شود، استان‌های دیگر مدعی این امر شدند اما ما تشنه هستیم، استان ما با 15 سال خشکسالی تشنه است لذا انتقال آب از دریای عمان که در این استان سرشار از نعمت‌های خدادادی است، امری واجب و بدیهی است.

وی افزود: به گفته بسیاری از کارشناسان، رشد فکری مردم و ضریب بهره هوشی مردم این سرزمین مضاعف و بسیار بالا است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مردم این استان صبور و سختکوش هستند همان طور که از ابتدای مسئولیت گفتم فرهنگ، وحدت و امنیت اولویت کاری بنده است پس وظیفه و تعهد ما سپاس از صبوری این مردم در خشکسالی‌ها با انتقال پروژه آب به استان میسر است.

نارویی گفت: آب در اطراف تفتان، ملک سیاه‌کوه، حیدرآباد، سفیدآبه و زراحمد فراوان است اما به سیستانی‌ها قول می‌دهیم هر آنچه که آب از سیستان گرفته‌ است به آنها بازگردانیم آن هم با انتقال لوله‌های آب از دریای عمان، چابهار و کنارک به سیستان تا جبران این کار شود./س

برچسب ها: انتقال ، اب ، عمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.