سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار منطقه 22 در نشست پایان سال خود با ائمه جماعات منطقه مطرح کرد؛

تا پایان سال 92 شبکه بزرگراهی ناتمامی در محدوده شمال غرب تهران باقی نمی ماند

شهردار منطقه 22 در نشست پایان سال خود با ائمه جماعات مساجد این منطقه گفت:با تکمیل بزرگراه شهید حکیم تا سال 92 دیگر بزرگراه ناتمامی در محدوده شمال غرب تهران باقی نخواهد ماند.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این جلسه که در مجموعه امام علی (ع) با حضور شهردار، معاون اجتماعی و فرهنگی، شهرداران نواحی و ائمه جماعات منطقه 22 برگزار شده بود، حسین مرادی شهردار منطقه در خصوص پروژه دریاچه چیتگر توضیحات کاملی ارائه کرد و گفت: « این پروژه، پروژه گسترده و بی نظیر در سطح ملی است که با تلفیق آب و خاک قرار است یکی از زیباترین و بی نظیرترین مجموعه های تفریحی گردشگری برای شهروندان باشد. دریاچه چیتگر در فاز اول حدود 250 هکتار وسعت دارد که 130 هکتار حوزه آبگیر آن در بحث تفریح، آموزش و ورزش فعال خواهد بود و در 120 هکتار حوزه ساحلی نیز با احداث پیست دوچرخه سواری، پیاده راههای سلامت، آبنماهای موزیکال و ... به موضوع سلامت پرداخته خواهد شد. »
وی افزود: « این مجموعه بی نظیر بیشتر به تفریح و سلامت می پردازد و نگاه اقتصادی در کاربری آن کمتر لحاظ شده است. با توجه به تدابیر دکتر قالیباف شهردار تهران در توسعه سرانه های فرهنگی مذهبی ، در یکی از جزایر این دریاچه که بهترین موقعیت را دارد، مجموعه ای فرهنگی مذهبی و مسجدی بزرگ با معماری ایرانی اسلامی ساخته خواهد شد  که نقشه هایش در حال نهایی شدن است و پیش بینی می شود ساخت آن از فروردین سال 92 آغاز شود. در محور پیرامونی دریاچه که همان محور چهار باغ است نیز فضاها و غرفه های فرهنگی و مجموعه های مرتبط در مقیاس کلان دیده شده است که پس از تکمیل، یک فضای معنوی متفاوت در دریاچه چیتگر ایجاد خواهد کرد. »
شهردار منطقه در ادامه صحبتهای خود خاطرنشان کرد: « مجموعه فراملی هزار و یک شهر با 140 هکتار مساحت، بزرگترین مراکز درمانی کشور به منظور ایجاد پردیس درمانی در منطقه 22 همچنین بزرگترین مراکز خرید کشور ، بزرگترین بوستان ویژه بانوان و بزرگترین باغ گل پایتخت در منطقه در حال احداث است. در مجموعه هزار و یک شهر، موزه ای فرهنگی با مساحت 50 هزار متر مربع و مسجدی با وسعت 20 هزار متر مربع طراحی شده است. با توجه به نیاز و ضرورت ، 25 کیلومتر شبکه معبر دسترسی در منطقه 22 شکل گرفت و برای سال 92 بصورت ویژه بحث روگذرها و زیرگذرهای در حال احداث را مدنظر قرار خواهیم داد و بخش باقی مانده از بزرگراه شهید حکیم را تکمیل خواهیم کرد تا زیر ساخت مناسب برای توسعه منطقه فراهم شود. امسال بیش از 50 هکتار توسعه فضای سبز در حریم محورهای بزرگراهی و فضای شهری و 200 هکتار فضای سبز در کوهپایه و حریم منطقه با مشارکت سازمان پارکها و فضای سبز تهران کاشته شد.  و اگرچه اکنون تمامی 9 سرای محله در محله های منطقه 22 فعال و مشغول ارائه خدمات اند اما در بحث نهایی کردن تملک آنها 5 سرا، در حال گذراندن مراحل ساخت است.» ./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.