سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تحویل سال با حضور 2 میلیون زائر در حرم مطهر رضوی‌

معاون امور اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: امسال مراسم تحویل سال با حضور 2 میلیون زائر در حرم مطهر رضوی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،  محمود ممتاز در نشست خبری در سالن جلسات حوزه معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در مشهد‌ گفت:

با حضور 2 میلیون نفر زائر و مجاور در اماکن متبرکه و خیابان‌های منتهی به حرم  امام رضا(ع) مراسم با شکوه سال نو در جوار بارگاه رضوی برگزار می‌شود.

ممتاز ادامه داد: مراسم با‌شکوه سخنرانی مقام معظم رهبری در نخستین روز سال نو، سوگواری به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و مراسم دعای کمیل‌، ندبه و توسل  در ایام نوروز برگزار می‌شود.

ممتاز افزود: برای معطر سازی اماکن متبرکه در قالب روضه منوره، رواق های مبارکه و صحن های مقدس با مواد معطر کننده به میزان340 لیتر اسانس ، گلاب و اسپند و عود اقدام می شود.

معاون امور اماکن متبرکه آستان قدس رضوی بیان کرد: اخیرا تعداد 2 هزارو 30 دستگاه کامیون و خاور حدود 9 هزار متر مکعب برف را از اماکن متبرکه خارج کرد این در حالی است که پس از تحویل سال  نیز توسط گشت طاهر شاهد نظافت خاصی در حرم رضوی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف امور اماکن متبرکه  تاکید بر تکریم زائران است زیرا معتقدیم زائران باید رضایتمند باشند همچنین اصلی ترین ماموریت امور اماکن متبرکه ایجاد نظم، امنیت و آرامش زائران است.

ممتاز تاکید کرد: 5 هزار تخته فرش برای مفروش کردن صحن ها درنظر گرفته شده است، گل آرایی صحن ها با 40 هزار شاخه گل و گلدان صورت می گیرد.

معاون امور اماکن متبرکه آستان قدس رضوی اظهار کرد: 25 هزار مرکز فوریت های پزشکی، 500 دستگاه آمبولانس، 190 هزار صندلی چرخدار برای ارائه خدمات به زائران تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: حدود 896 هزار ساعت کار در فضای اماکن متبرکه خدمات ارائه می دهند و تا چهارم فروردین ماه  انتظار حضور بیش از 4 میلیون نفر جمعیت در حرم رضوی را داریم این در حالی است که امکانات برای حضور دوازده و نیم میلیون زائر تا 13 نوروز در نظر گرفته شده است/س 

 


برچسب ها: تحویل ، سال ، حضور ، زائران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.