سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/در آستانه بهار 92 عنوان شد؛

پيش‌بيني تشرف 12 میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در ايام نوروز

بارگاه منور و ملکوتی حضرت امام رضا(ع) هر سال در ایام نوروز شاهد حضور پرشور زائران و مجاورانی است که از راه های دور و نزدیک برای برکت گرفت در آغازین روزهای سال جدید، به پابوسی این آستان می آیند. خادمان اماکن متبرکه آستان قدس رضوی نیز همه ساله در این ایام برای خدمت هر چه بهتر به زائران آن حضرت خود را آماده می کنند.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی نیز در نشستی خبری با محوریت تشریح برنامه های این حوزه در روزهای آغازین سال گفت: پیش بینی می شود تا تاریخ چهارم فروردین ماه سال آینده بیش از هفت میلیون و تا تاریخ سیزدهم فرودین ماه افزون بر 12 میلیون و 500 هزار تشرف به بارگاه نورانی امام هشتم(ع) داشته باشیم.

محمود ممتاز ابراز امیدواری کرد: با ارائه بیش از 896 هزار نفر ساعت کار توسط نزدیک به 25 هزار نفر از خدمه و پرسنل اماکن متبرکه در 250 هزار متر مربع صحن، 60 هزار متر مربع رواق و بالغ بر یک میلیون متر مربع زیر بنا، بتوانیم پذیرایی شایسته ای از مهمانان امام رضا(ع) داشته باشیم.

وی به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز اول فروردین سال آینده اشاره کرد و بیان داشت: در همین راستا تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم انجام و به همین منظور 49 نمایشگر برای مراسم لحظه سال تحویل و سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب نصب شده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی تاکید کرد: همچنین برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم با دارالشفای امام رضا(ع) در جهت ارائه خدمات اورژانس پزشکی به زائران در قالب 25 پایگاه فوریت های پزشکی و 15 دستگاه آمبولانس صورت پدیرفته است.

وی ادامه داد: تنظیف و شستشوی 35 هزار جار و لوستر، غبارزدایی بیش از 60 هزار متر مربع سطوح روضه منوره و رواق های مبارکه،جایگزین نمودن کتاب های نو به تعداد 30 هزار جلد منتخب ادعیه، 12 هزار جلد قرآن و 20 هزار جلد مفاتیح و مفروش کردن بیش از 220 هزار متر مربع از فضاهای حوزه اماکن و حریم متبرکه از جمله مهمترین اقدامات این معاونت برای ایام نوروز است.

ممتاز با بیان این که فضای داخلی حرم مطهر ظرفیت حدود 80 درصد زائران لحظه تحویل سال نو را دارد، پیش بینی کرد: برای مراسم باشکوه تحویل سال نو که در ساعت دو ونیم صورت می گیرد، بیش از دو میلیون نفر زائر و مجاور در اماکن متبرکه و خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی حضور پیدا کنند.


برچسب ها: معاون ، اماکن ، متبرکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.