سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

مدارس روستاها آماده پذیرایی مسافران نوروزی است

بخشدار مرکزی فیروزکوه از آمادگی مدارس روستایی شهرستان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

حبیب الله منتظری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز 92 اظهار کرد: نوروز آغاز بهار، موسم اعتدال و رستاخیز طبیعت است و طبیعت خفته با نو شدن بهار بیدار می شود.

وی گفت: بنا بر تعالیم دین مبین اسلام، انسان ها باید از این موضوع پند و عبرت بگیرند و در باب قدرت لایزال الهی و بازگشت به سوی پروردگار تفکر و اهتمام داشته باشند.

بخشدار مرکزی فیروزکوه افزود: بخش مرکزی با برخورداری از 36 روستا و موقعیت های گردشگری فراوان، از آمادگی کامل برای پذیرایی و استقبال از مسافران و گردشگران برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل سفرهای نوروزی و با توجه به احتمال بارش برف در ایام ابتدایی سال جدید، به تمام دهیاری ها نسبت به ذخیره سازی نمک، جمع آوری نخاله ها، زباله ها و پسماندهای روستایی نسبت به این مهم ابلاغ شده است.

منتظری افزود: تمیز و مرتب کردن معابر، آماده کردن تجهیزات و خودروها از جمله نیسان های حمل زباله، تراکتورها و برف روب ها و جلوگیری از هر گونه حفاری و ساخت و ساز غیرمجاز، دیگر تمهیدات اندیشیده شده در این ایام است.

وی ادامه داد: با تمام دستگاه های خدمات رسان آبفای روستایی، گاز، برق و مخابرات برای آمادگی برای رفع هر گونه نقص و اشکال احتمالی، هماهنگی لازم انجام شده است.

بخشدار مرکزی فیروزکوه از تحویل یک دستگاه خودروی اطفای حریق برای بخش ˈحبله رودˈ خبر داد و گفت: با مساعدت مدیرکل امور روستایی استانداری تهران، موافقت لازم برای استقرار یک ایستگاه آتش نشانی گرفته شد.

وی تامین امنیت را یکی از مهمترین مباحث روستاها بخصوص روستاهای هدف و گردشگری در ایام نوروز خواند و افزود: برای جلوگیری از هر گونه سرقت بر اساس مصوبات شورای تامین شهرستان، از ظرفیت نیروهای انتظامی و بسیج پایگاه های روستاها استفاده می شود.

منتظری از آماده سازی مدارس روستایی برای اسکان مسافران و گردشگران با همکاری اداره آموزش و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: این مدارس در حد بضاعت از امکانات لازم برای پذیرایی از مسافران برخوردار هستند.


برچسب ها: مدارس ، روستا ، مسافران ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.