سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسداللهی در دیدار با سفیر افغانستان:

ادامه حضور نيروهاي بيگانه به ثبات و آرامش افغانستان كمك نمي‌كند

رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و افغانستان مجلس با سفير اين كشور در تهران ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران "نصیر احمد نور"، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در كشورمان امروز (۲۷ اسفند) با غلامرضا اسداللهی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتداي اين ديدار اسداللهی با اشاره به سوابق دیرینه روابط تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، گفت: اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و زبانی میان دو ملت بستر مناسبی برای رشد و توسعه مراودات دو جانبه فراهم کرده است.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران بر تحکیم و تعمیق مناسبات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و افغانستان تاکید ویژه دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان با تاکید بر اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران در کمک به بازسازی افغانستان، تصریح کرد: درد و رنج مردم افغانستان درد و رنج مردم ایران نیز هست و آمادگی کامل داریم در عرصه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، آموزشی و خدمات فنی و مهندسی به توسعه و پیشرفت مردم افغانستان کمک کنیم.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی حضور نیروهای خارجی در افغانستان را از مشکلات منطقه دانست و افزود: ادامه حضور نیروهای بیگانه به هر دلیلی نمی‌تواند به ثبات و آرامش در افغانستان کمک کند و مشکلات منطقه تنها از طریق هماهنگی و همکاری کشورهای منطقه حل خواهد شد.

"احمد نصیر نور"، سفیر افغانستان در تهران مردم دو کشور افغانستان و ایران را برادر خواند و گفت: مردم افغانستان نگاه ویژه‌ای به ملت و دولت ایران دارند و همواره به دنبال توسعه ارتباطات دو جانبه هستند.

وی وجود ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های اقتصادی و معادن را فرصت مناسبی برای توسعه مراودات اقتصادی و تجاری دو جانبه دانست و خاطر نشان کرد: توسعه ارتباطات ریلی و جاده‌ای می‌تواند به گسترش روابط تجاری و بخش‌های دولتی و خصوصی افغانستان و ایران کمک کند.

همچنین در این دیدار سيد باقر حسینی و محمود نگهبان سلامی نمایندگان مردم زابل و خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان نیز بر افزایش مراودات حسنه میان دو کشور تاکید کردند و اهمیت همکاری دو کشور در فعال کردن بازارچه‌های مرزی و حل مشکل آب کشاورزان منطقه را یادآور شدند.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.