سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

ایجاد 5 حوض در حیاط امامزاده عبدالله(ع) همدان

سرپرست اوقاف و امور خیریه همدان گفت: امسال در پنج حیاط جانبی امامزاده عبدالله(ع)، پنج حوض با بهره‌گیری از سنگ‌های گرانیتی گنجنامه و با صرف هزینه بالغ بر 100 میلیون تومان ساخته شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حجت‌الاسلام سید حسن رضوی با اشاره به اقدامات عمرانی اجرا شده در امامزاده عبدالله(ع) اظهار داشت: در حال حاضر مقدمات احداث کتابخانه با گنجایش 25 هزار جلد کتاب، مخزن کتابخانه و سالن مطالعه خواهران و برادران در محل امامزاده عبدالله(ع) فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به وعده‌های داده شده، فاز نخست آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) با صرف مبلغ 2.5 میلیارد تومان به صورت کامل اجرایی شده، گفت: از این میزان، یک میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 91 هزینه شده و 500 میلیون تومان نیز از سازمان اوقاف و امور خیریه تهران وام گرفته شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه همدان بیان کرد: با اقدامات مؤثر انجام شده بقعه امامزاده عبدالله(ع) به عنوان یک از بناهای فاخر همدان معرفی  خواهد شد و به عنوان بنایی ارزشمند که در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ساخته شده برای آیندگان به یادگار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه در بازسازی این بقعه متبرکه هنرمندان و استادکاران بنام کشور به کار گرفته شده‌اند، گفت: همچنین در ساخت این بنا از بهترین مصالح و امکانات که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند، استفاده شده است.

به گفته سرپرست اوقاف و امور خیریه همدان عملیات گچ‌کاری و گچ‌بری زیر گنبد، داخل تربت‌خانه، شبستان‌ها و محوطه بیرونی با صرف هزینه 200 میلیون تومان از جمله اقدامات انجام شده در این بقعه متبرکه است.

وی با بیان اینکه گچ‌بری انجام شده در این بقعه در غرب کشور بی‌نظیر است، گفت: عملیات کاشی‌کاری بقعه نیز در قسمت داخل با کاشی معرق با خط ثلث و بهره‌گیری از استادکار برجسته‌ای که کاشی‌کاری حرم امام حسین(ع) نیز توسط ایشان انجام شده، صورت گرفته است.

رضوی با بیان اینکه در قسمت بیرون بقعه نیز کاشی معرق و معقلی استفاده شده، افزود: همچنین خطاطی‌های این بقعه توسط خطاط برجسته کشور و استفاده از آب طلا با عیار بالا انجام شده است.

وی هزینه مصرف شده برای کاشی‌کاری گنبد، گلدسته‌ها و فضای بیرونی این بقعه را بالغ بر 450 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: همچنین در بقعه متبرکه امامزاده عبدالله(ع) در مساحت یک هزار متر مربع از سیستم گرمایش از کف با هزینه بالغ بر 50 میلیون تومان استفاده شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه ساخت محراب و ستون‌های داخل این بقعه متبرکه نیز توسط بهترین هنرمندان صورت گرفته، تصریح کرد: ساخت چهار درب چوبی منبت‌کاری توسط بهترین استادکاران با صرف هزینه بالغ بر 50 میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده در این بقعه متبرکه است.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی محوطه بیرونی امامزاده عبدالله(ع) و رنگ‌آمیزی درب‌ها و نرده‌ها از دیگر اقدامات انجام شده، تصریح کرد: حصارکشی این بقعه متبرکه نیز به طول 500 متر با مبلغ 50 میلیون تومان صورت گرفته است.

به گفته رضوی سنگ‌تراشان برجسته استان مانند استاد حنیفه با بهره‌گیری از سنگ‌های گرانیت گنجنامه، دیواره‌های پیرامونی امامزاده عبدالله(ع) به طول یک هزار و 200 متر مربع را با صرف اعتبار 250 میلیون تومان سنگ‌تراشی و نصب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خرید و نصب سه جداکننده و یک پنجره فولاد، ساخت یک اتاق آینه‌کاری تحت عنوان اتاق آینه یا تالار عقد، با مبلغ 100 میلیون تومان انجام گرفته، خاطرنشان کرد: سنگ کف شبستان‌ها و دیگر قسمت‌هایی داخلی با صرف مبلغ 350 میلیون تومان از بهترین نوع سنگ مرمر تهیه شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان یادآور شد: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان فضای سبزی با مساحت 300 متر مربع با صرف هزینه 50 میلیون تومان ایجاد شده که زیبایی و طراوت خاصی به این بقعه متبرکه بخشیده است.

وی با بیان اینکه اقدامات ذکر شده با استفاده از نذورات مردمی و بدون استفاده از بودجه دولتی انجام شده است، اظهار امیدواری کرد که این اقدامات موجبات رضایت زائران این بقعه متبرکه را فراهم کند.

رضوی در پایان با بیان اینکه مقدمات نصب دوربین‌های مداربسته در این بقعه متبرکه نیز انجام شده، گفت: همچنین در پنج حیاط جانبی این بقعه، پنج حوض با بهره‌گیری از سنگ‌های گرانیتی گنجنامه و با صرف هزینه بالغ بر 100 میلیون تومان ساخته شده است.
برچسب ها: وقف ، همدان ، اوقاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.