سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري كارگاه آموزشي ويژه محيط ياران شهرستان گرمسار

كارگاه آموزشي ويژه محيط ياران شهرستان گرمسار تشكيل شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در آستانه فصل بهار با هدف نشر فرهنگ حفظ محيط زيست و چگونگي رفتار با طبيعت، كارگاه آموزشي آشتي با طبيعت با حضور بيش از 70 نفر از محيط ياران شهرستان گرمسار برگزار شد.
 
شركت كنندگان در اين كارگاه يك روزه كه با مشاركت انجمن خيريه رهپويان آفتاب سلامت، ديده بان كوير، هيت كوهنوردي و اداره حفاظت محيط زيست شهرستان گرمسار برگزار گرديد، با مباني طبيعت گردي (اكوتوريسم)، آشتي با طبيعت، ممانعت از تخريب محيط زيست و رابطه انسان و طبيعت و مبحث طبيعت و تاريخ آشنا شدند.
 
خاتمي رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان گرمسار در حاشيه برگزاري اين كارگاه آموزشي تصريح كرد: هر ساله با آغاز نوروز، خيل عظيم مردم و گردشگران طبيعت به نقاط بكر و طبيعي مثل اطراف رودخانه ها، جنگل ها، كوه ها و ... سرازير مي شوند تا دور از هياهوي شهر، آرامش يابند؛ لكن گاهي اوقات هزينه ورود انسان به اين عرصه براي طبيعت بسيار گران تمام مي شود؛ رها كردن زباله ها در طبيعت و تخريب هاي ديگر به واسطه نا آگاهي مردم و عدم همزيستي مسالمت آميز با طبيعت است.
 
وي افزود: نحوه برخورد انسان با محيط زيست اين موهبت الهي بايد اصلاح شود تا احساس مسئوليت و اعتقاد به ضرورت حفظ محيط زيست به منظور حفظ منابع طبيعي و ملي در آحاد جامعه آشكار گردد.
 
وي در پايان ادامه داد: در همين راستا استمرار طرح ملي محيط يار و برگزاري دوره هاي آموزشي و گردش هاي علمي يكي از برنامه هاي حفاظت محيط زيست استان در آستانه بهار و سال آينده مي باشد تا زمينه رشد هر چه بهتر فرهنگ حفظ محيط زيست فراهم گردد./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.