سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/ بازخوانی هفتمين روز جنگ

دليرمردان ارتش و مردم غيور گيلانغرب دشمن را قلع و قمع کردند

ارتش جمهوری اسلامی ايران در اطلاعیه‌ای اعلام كرد: برابر اطلاع رسیده، رزمندگان دلیر ارتش جمهوری اسلامی در بامداد امروز به ستون رزمی عراق در محور قصرشیرین - گیلانغرب حمله سنگینی كرده و تعداد زیادی از تانك‌های دشمن را نابود كردند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين وقايع روز هفتم جنگ تحميلي بدين‌ شرح است:

6 مهر 1359

آتش‌سوزی پالایشگاه آبادان همچنان ادامه دارد.

سپاه خوزستان گزارش داد: نیروهای عراقی از صبح امروز وارد روستای "دبّ هردان" در 20 كیلومتری جنوب غربی اهواز شده‌اند. توپخانه و تانك‌هایشان را در این روستا مستقر كرده‌ و با اجرای آتش بر روی بخش جنوب غربی اهواز خسارت قابل توجهی به بار آورده‌اند. تعداد تانك‌های دشمن را در این منطقه 50 تا 80 دستگاه ذكر كرده‌اند.

شهربانی سوسنگرد گزارش داد: نزدیك ظهر حدود 200 تانك دشمن در 5 كیلومتری سوسنگرد پشت رودخانه "كرخه" در حال زدن پل بودند كه نیروهای خودی آن‌ها را عقب راندند.

 

با نزدیك‌ شدن نیروهای عراقی به اندیمشك و دزفول، از سوی مسؤولین نظامی منطقه نسبت به سقوط و دستیابی دشمن به دو منطقه مهم نظامی (پایگاه هوایی دزفول و پادگان دو كوهه اندیمشك) و قطع جاده ارتباطی خوزستان هشدار داده شد.

فرماندار دزفول اعلام كرد: تیپ زرهی دزفول تاكنون 3 بار مجبور به عقب‌نشینی شده و در حال‌ حاضر، 4 تانك و یك قبضه توپ در اختیار دارد. درحالی‌كه دشمن حدود 100 تانك دراختیار دارد و توپخانه آن‌ها از توان بالایی برخوردار است. دشمن طی شب و روز گذشته شهرهای بوشهر، خارك، دوگنبدان، آبادان، دزفول، كرمانشاه، اسلام‌آباد و ارومیه را بمباران كرد.

ارتش جمهوری اسلامی ايران در اطلاعیه شماره 80 خود اعلام كرد: برابر اطلاع رسیده، رزمندگان دلیر ارتش جمهوری اسلامی در بامداد امروز به ستون رزمی عراق در محور قصرشیرین - گیلانغرب حمله سنگینی كرده و تعداد زیادی از تانك‌های دشمن را نابود كردند.

در پی این حملات، مردم غیور گیلانغرب به پشتیبانی برادران سرباز خود شتافته و ستون دشمن را قلع و قمع كردند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: جنگ ، دفاع ، ارتش ، سپاه ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.