سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ استاد شاهنامه خوانی سبزوار:

شاهنامه کتاب عبرت آموز برای زندگی است

استاد شاهنامه خوانی سبزوار از شاهنامه به عنوان کتابی عبرت آموز برای زندگی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ستاد مجید مسکنی گفت:در این کتاب میتوانید علوم تجربی، انسانی و حتی فلسفه را جستوجو کنید.داستانهای شاهنامه بهم پیوستهاند و شما از بیت ابتدایی آن که یاد خداست درمی‏یابید که این کتاب راه زندگی را درس میدهد.

مسکنی افزود: داستانهای این کتاب افسانه نیست و خواندن آن باعث ایجاد یک رستاخیز در وجود آدمی میشود.

این استاد موسیقی سبزوار با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همیشه هجمه فرهنگی دشمن را تذکر میدهند و از جوانان میخواهند که با بصیرت با آن برخورد کنند.ایجاد بصیرت در جوانان و نوجوان با توجه به رهنمودهای رهبری انقلاب، وظیفه هر هنرمندی است.

وی با اشاره به انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به جوانان تصریح کرد: شاهنامه میتواند در انتقال این فرهنگ بسیار مفید و ارزشمند باشد.

مسکنی با بیان اینکه در کل ایران 6 استاد نقالی وجود دارند یادآور شد: قبل از ورود وسایلی مانند تلویزیون و رادیو این نقالهای شاهنامه بودند که مردم را با هنر و فرهنگ ایرانی آشنا میکردند و حال امروز هنرمندان این عرصه به فراموشی سپرده شدهاند.

وی با اشاره به سبک اجرای نمایش شاهنامه خوانی در سبزوار اظهار داشت: تلفیق موسیقی بهوسیله سازهای کوبهای و آواز در کنار نقالی و پرده خوانی این کتاب ارزشمند، باعث شده تا ارتباط خوبی بین نسل جوان و موسیقی سنتی و شاهنامه خوانی برقرار شود.

مسکنی با بیان اینکه هنرمندان واقعی بدون چشم داشت به مادیات فعالیت میکنند یاد آورشد: هنرمند واقعی کسی است که با هنر خود دغدغه اصلاح جامعه، ترویج اخلاقیات و گفتن حرف دل مردم به مسئولان را داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت مسئولان از هنر شاهنامه خوانی اضافه کرد: مسئولان رابطه خوبی با هنرمندان دارند اما برخی مسائل مادی مانند نبود اعتبارات خاص برای این چنین هنرهایی باعث شده که این سبک هنری محجور واقع شود/س 

برچسب ها: شاهنامه ، کتاب ، سبزوار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.