سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه های کلیدی به دولت اوباما برای دور دوم ریاست جمهوری اش: تعامل با ایران و پیشبرد مذاکرات سازش به نفع فلسطینیان

"تاون هال" در مقاله جدید خود ضمن اذعان به شکست طرح سازش فلسطینی – صهیونیستی با اعتراف به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان به دولت اوباما تعامل فعال با کشورمان را توصیه می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه تحلیلی تاون هال، پت بوکانان" با اشاره به رسوایی های روسای جمهور پیشین آمریکا و تلاش آنان به منظور جبران این موارد از طریق استفاده از فرصت های مختلف می نویسد "ریچارد نیکسون" رییس جمهور پیشین آمریکا در دور دوم ریاست جمهوری خود رسوایی "واتر گیت" را آفرید اما موجب شد تا رژیم صهیونیستی در جنگ "یوم کیپور" موفقیت هایی را کسب کند. "رونالد ریگان" رییس جمهور پیشین آمریکا در دور ریاست جمهوری خود رسوایی "ایران کنترا" را آفرید اما موفق شد تا با امضای تفاهم نامه ای موجب شود تا موشک های آمریکا و شوروی از کشورهای اروپایی خارج شوند که پس از آن نیز روند رویدادها به فروپاشی دیوار برلین و پایان جنگ سرد انجامید. "بیل کلینتون" رییس جمهور پیشین آمریکا در دور دوم ریاست جمهوری خود رسوایی اخلاقی با "مونیکا" را ایجاد نمود اما موفق شد تا در زمینه امضای معاده سازش میان "ایهود باراک" و "یاسر عرفات" موفقیت هایی را بوجود آورد." 


نویسنده در ادامه به دولت "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا توصیه می کند که به منظور جبران رسوایی هایی که ایجاد نموده سعی کند تا از دو فرصت پیش آمده "پیشبرد مذاکرات سازش فلسطینی – صهیونیستی" و "تعامل با جمهوری اسلامی ایران" بخوبی استفاده کند و در این باره می افزاید "اوباما در دور دوم ریاست جمهوری خود رسوایی هایی از جمله حمله به سفارت آمریکا در بنغازی و شنود مکالمات تلفنی خبرنگاران خبرگزاری "آسوشیتدپرس" و شبکه خبری "فاکس نیوز" از سوی دستگاه اطلاعاتی آمریکا را تجربه کرد که می توان آن را با رسوایی ایجاد شده در دوره نیکسون که به استعفای وی انجامید و بیل کلینتون را به دادگاه کشاند مقایسه کرد. اوباما همچنین از سوی نمایندگان جمهوریخواه آمریکایی بر سر قانون آزادی اسلحه نیز تحت فشار قرار دارد. وی بایستی از میراث دور دوم ریاست جمهوری روسای پیشین آمریکا از جمله نیکسون، ریگان و کلیتون در زمینه سیاست خارجی درس هایی را بیاموزد. اکنون دو فرصت عمده برای اوباما در عرصه سیاست خارجی ایجاد شده است. اولین فرصت لزوم تلاش وی به منظور پیشبرد مذاکرات سازش خاورمیانه است. هرگونه پیشرفتی در این مذاکرات مشروط به توقف شهرک نشین سازی های صهیونیستی و احترام به حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین های شان از سوی رژیم صهیونیستی از یک سو و پذیرش موجودیت رژیم صهیونیستی از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین از سوی دیگر است. در این مورد بایستی دانست که اوباما باید با پیروزی در این طرح خداحافظی کند چرا که محل است "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این طرح موافقت کند او مدعی شده که "بیت المقدس" پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی خواهد بود اوباما نیز در کنگره فاقد نفوذ لازم برای قانع کردن نتانیاهو به عقب نشینی از موضع سرسختانه خود می باشد. به همین خاطر اوباما نبایستی وقت خود را در مورد مذاکرات سازش فلسطینی – صهیونیستی تلف کند بلکه بایستی بیشتر زمان خود را به پس از مراسم تحلیف "حسن روحانی" رییس جمهور منتخب ایران اختصاص دهد.

"حسن روحانی" با کسب بیش از 51 درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران بود. روحانی از جمله اولین مبارزان در راه پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است. وی در وعده های انتخاباتی خود اظهار داشت که برای بهبود وضعیت اقتصادی ایران، رفع تحریم های ضد ایرانی وضع شده از سوی کشورهای غربی و تعامل سازنده با جهان تلاش خواهد کرد. پیروزی وی در انتخابات در بهترین زمان ممکن روی داد و می تواند برای ایرانیان بسیار مفید باشد. دولت اوباما بایستی از این فرصت استفاده کرده و بر سر برنامه هسته ای آن کشور با ایرانیان به مذاکره بنشیند." 

نویسنده در ادامه به لزوم پذیرش حق مسلم هسته ای کشورمان از سوی دولت "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا اشاره می کند و می افزاید "علیرغم دهه ها تخاصم میان ایران و آمریکا اما فرصت هایی مبنایی برای تعامل واشنگتن – تهران وجود  دارد. ایران خواستار برسمیت شناخته شدن حق هسته ای اش برای غنی سازی صلح آمیز اورانیوم و انجام تحقیقات هسته ای تحت لوای معاهده منع گسترش سلاح های کشتار جمعی (ان پی تی) از سوی دولت آمریکاست. ایرانیان همچنین لغو تحریم های ضد ایرانی از سوی دولت آمریکا را خواستارند. دولت آمریکا می بایستی در این باره به ایران اعتماد کند اما اعتمادی "محتاطانه".

پت بوکانان در ادامه با اذعان به "صلح آمیز" بودن برنامه هسته ای کشورمان می افزاید "علیرغم توهمی که در مورد ایران در آمریکا ایجاد شده و این گونه وانمود می شود که آن کشور درصدد ساخت سلاح هسته ای است شواهد نشان می دهند که ایران هرگز آزمایشی انجام نداده که ثابت کند خواستار غنی سازی اورانیوم تا سطح 90 درصد و تولید سلاح هسته ای است. ایران همواره نشان داده که مایل به غنی سازی اورانیوم بیش از میزان 20 درصد نمی باشد." 
 
وی در ادامه با اشاره به و بی پایه و اساس بودن ادعاهای "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته ای کشورمان می افزاید "نتانیاهو از سال 1992 میلادی تاکنون دائما مدعی شده که جمهوری اسلامی ایران یک سال تا ساخت اولین سلاح هسته ای اش وقت دارد(!) این در حالیست که از آن زمان تاکنون ایران سلاح هسته ای تولید نکرده است. همچنین آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران نیز فرموده اند که تولید و استفاده زا سلاح هسته ای برخلاف اصول دین مبین اسلام است. دستگاههای اطلاعاتی آمریکا نیز از سال 2007 تا 2011 میلادی بارها اذعان کرده اند که جمهوری اسلامی ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد."    
 
نویسنده در ادامه توصیه های خود به دولت اوباما از رییس جمهور آمریکا می خواهد تا اطمینان کافی به ایران بدهد و در این باره می افزاید "روحانی اظهار داشته که خواستار تعامل با غرب و تلاش در جهت رفع تحریم ها علیه ایران است. ملت ایران نیز با او همصدا هستند. وی می تواند با اجازه دادن به بازرسی بازرسان آژانس بین المللی انرزی اتمی نشان دهد که ایران خواستار برنامه "صلح آمیز" هسته ای و قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد در این صورت دولت آمریکا با دست بازتری می تواند به تعامل با ایران بپردازد و با لغو تحریم ها امکان بهبود روابط با آن کشور را فراهم نماید. این جواهر گرانبهایی است که در اختیار دولت اوباما آن هم در دور دوم ریاست جمهوری وی قرار گرفته است. در این میان چه کسی مخالف تعامل او با ایران است؟ مسلما نتانیاهو و جنگ طلبان آمریکایی و صهیونیست که خواستار نابودی ایران هستند. آنان در همین راستا آمریکا را وارد جنگ با عراق کردند و اکنون نیز میلیاردها دلار پول خرج می کنند تا جنگی مشابه میان آمریکا و ایران درگیرد. اوباما اما می توان لابی جنگ طلب را شکست دهد. وی می بایستی با تبریک گفتن به روحانی پس از مراسم تحلیف وی اعلام کند که آماده تعامل مستقیم با ایران است و اظهار نماید که خواستار جنگ با ایران نیست. اوباما بایستی از این فرصت تاریخی استفاده نماید." 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.