سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

انسان ها باید از طبیعت بهار درس بیاموزند

انسان ها باید از طبيعت زيبای بهاری درس بياموزند و در اين صورت بايد سرآغاز چنين بعثتي را روز برتر ناميد و آن را جشن گرفت.

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان محلات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: اگر مراسم نوروز بر اين اساس پي ريزي شود و انسان ها خود را همگام با محتواي دعاي آغاز سال سازند و از هرگونه باطل انديشي و گناه پرهيز کنند در اين صورت مي توان آن روز را عيد ناميد بدان دليل که علي (ع)فرمود هر روزي که درآن گناه نشود آن روز عيد است.

ابراهیمی افزود: تغییر فصل یکی از ملموس ترین نشانه های قدرت خداوند بر روی زمین است و در همه آئین های الهی ضمن اشاره به تازگي و زيبايي فصل بهاربه عبرت آموزي از آن نیز تأكيد شده است.

وی تصریح کرد: مشاهده دگرگونی شگرف طبيعت درسی بزرگ و سودمند برای ما انسانهاست تا بهار و خزان عمر خویش را به یاد آوریم و به خویشتن بیندیشیم تا در بند غفلت گرفتار نشویم.

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی محلات خاطرنشان کرد: نوروز حکایت نو شدن و نو خاستن است و مجالی برای بيدار شدن و كسب معرفت چنانکه رسول گرامی اسلام فرموده اند آن کس که با تغییر و تحوّل دنیا از وضعی به وضع دیگر آگاه نشود از غافل ترین مردم است./س

برچسب ها: طبیعت ، نوروز ، محلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.