سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

پرداخت تسهیلات برای خرید 20 هزار راس گاو شیری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات برای خرید 20 هزار راس گاو شیری از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عادل عبد ایمانی در جلسه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای 50 تا 60 درصد متقاضیان توسعه واحدهای گاوداری شیری پرداخت شده که اغلب مربوط به گاوداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از این بین یک هزار راس گاو اصیل شیری خریداری شده که در گاوداری‌های سنتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فعالیت 25 مرکز جمع‌آوری شیر را با ظرفیت روزانه 130 تن یادآور شد و گفت: امسال به 21 مرکز جمع‌آوری شیر بالغ بر یک میلیارد و 770 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم که 50 درصد این تسهیلات مربوط به فعالان عرصه جمع‌آوری شیر محلی بوده است.

عبد ایمانی تصریح کرد: ضرورت دارد صاحبان این مراکز نسبت به تجهیز شیرسرد‌کن و تجهیزات بهداشتی اقدام لازم را انجام دهند تا موارد بهداشتی رعایت شده و شیر سالم تحویل مردم شود.

وی با اعلام اینکه شیر تولیدی استان در مراکز صنعتی و نیمه صنعتی از بار میکروبی بسیار کمتری برخوردار است، بیان داشت: در گاوداری‌های سنتی که در حد معیشت روزانه تولید شیر انجام می‌شود تولید پایین بوده و همچنان در برطرف کردن نیازهای روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: ما تلاش می‌کنیم شیر عرضه شده به مردم کاملا‌ً بهداشتی بوده تا مشکلات حاد بعدی را در این زمینه شاهد نباشیم.

عبد ایمانی مقام برتر استان اردبیل را در تولید سرانه شیر در بین استان‌های کشور یادآور شد و تصریح کرد: این موفقیتی بزرگ برای این استان است که بیش از ظرفیت و توان خود توانسته شیر مصرفی را تامین کند.

وی به طرح توسعه بخش کشاورزی و اختصاص 132 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: 35 میلیارد تومان نیز از طریق صندوق توسعه ملی برای این فعالیت در نظر گرفته شده است که امیدواریم برای طرح‌های معرفی شده پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ابراز داشت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طرح‌های خوبی معرفی شده که امیدواریم این پرداختی‌ها نیز به شکل مناسب و مطلوب انجام شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، خرید ، گاو ، شیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.