سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأمینی لیچائی در مخالفت با طریقت‌منفرد:

قول و وعده کافی نیست/ با شرایط کنونی چگونه جایگاه اول سلامت در منطقه را بدست خواهیم آورد؟

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: حوزه سلامت كشور از حساسیت بالایی برخوردار است و به همين دليل با طرح شعار و وعده نمی‌توان در آن کاری از پیش برد و لذا طریقت‌منفرد باید پشت تریبون مجلس راهكارهاي خود براي حل مشکلات حوزه سلامت را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران حسن تأمینی لیچائی نماینده مردم رشت در مجلس در جلسه علني امروز(يكشنبه) و در مخالفت با محمدحسن طریقت منفرد وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: در مخالفت من با این مسئله هیچ غرض شخصی نیست بلکه من احساس تکلیف کرده‌ام تا نکاتی را مطرح کنم که زحمات کشیده‌شده در حوزه وزارت بهداشت از بین نرود. 


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند "ما باید کاری کنیم اگر کسی در خانواده‌اي که می‌شود آن خانواده جز رنج بیمارداری رنج دیگری نداشته باشند" چرا كه ایشان مسئله سلامت را در برنامه پنجم توسعه مورد توجه ویژه قرار داده‌اند.

تأمینی لیچائی افزود: رئیس جمهور دو سال پیش در مجلس اعلام کرد که ما طرح پزشک خانواده را در همه کشور اجرایی می‌کنیم، پس چه شد؟ چرا اين طرح اجرایی نشد؟ 

وی ادامه داد: شعار دادن در رابطه با اجرای طرح پزشک خانواده درست نیست بلکه رئیس جمهور بايد به اجرای این طرح کمک کند.

نماینده رشت ادامه داد: در بند ب ماده 26 قانون برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده که سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متمرکز شود. آیا این امر صورت گرفته است؟ وزارت بهداشت چقدر اختیار دارد؟

 تأمینی لیچائی ادامه داد: ما هنوز مشکل امنیت غذایی داریم و خیلی از غذاهای ما سالم نیست و مشکلاتی براي مردم ایجاد می‌کند.

نایب رئیس  کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: در بند ب ماده 37 قانون برنامه پنجم آورده شده است که به اورژانس‌ها، پایگاه‌ها و امداد هوایی توجه شود که اما روز گذشته شاهد بودیم که كاركنان اورژانس‌ها هنوز حقوق ماهانه خود را دریافت نکرده اند.


وی ادامه داد: کمتر بیمارستانی  در كشور هست که مردم در آنجا از کاهش پرسنل و نیروی انسانی رنج نبرند. چه کسی باید به این امور توجه کند؟ اگر به این مسائل رسیدگی نشود با مشکلات عمده ای مواجه خواهیم شد؟

نماینده رشت خطاب به طریقت منفرد گفت: اقاي طرقت! شما که گفتید نمی‌شود کاری کرد همین الآن استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه کنید و اعلام کنید که با توجه به عدم همکاری دولت نمی‌توان کاری کرد.

تأمینی لیچائی ادامه داد: اگر می‌خواهید هم این دنیا و هم آن دنیای خود را داشته باشید قبل از اینکه معرفی می‌شدید باید با رئیس جمهور صحبت کرده و کنار می‌رفتید.

وی گفت: مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد و بسیاری از ارگانها بودجه‌های عمرانی خود را برای هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق پرسنل خرج کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان افزود: مشکل دارو امروز برای مردم مشکل اساسی است و تعیین تکلیف اینکه ما به چه صورت می‌خواهیم از مردم حمایت کنیم بستگی به تصمیم امروز ما دارد.

تاميني افزود: ما چگونه می‌توانیم جایگاه اول منطقه را در سلامت آحاد مردم كسب كنيم؟

وی گفت: من از طریقت منفرد خواهش می‌کنم پشت این تریبون فقط قول و وعده ندهد بلکه باید بگوید چگونه مشکلات حوزه سلامت را حل و فصل خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این شرایط و با این مسیر نمی‌توانیم به آنچه که در چشم‌انداز آمده است برسیم و خواهشم از همه این است که تجدید نظر كنند و یا طریقت منفرد اینجا برای همه اعلام کند که چگونه می تواند مشکلات این حوزه را حل کند.
انتهاي پيام/
 

برچسب ها: مجلس ، بودجه ، وزیر بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.