سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرب ست زبان العالم را تحمل نكرد

پخش برنامه هاي شبكه خبري العالم بر روي ماهواره "عرب ست" كه از سه روز پيش از سر گرفته شده بود، بار ديگر متوقف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شركت ماهواره اي عرب ست كه در پي رايزني هاي مسئولان شبكه العالم، پخش برنامه هاي اين شبكه را بر روي ماهواره بدر-4 از سر گرفته بود، آن را براي چندمين بار متوقف كرد . 
پخش شبكه العالم بر روي عرب ست، نخستين بار در بهمن ماه 88 و در پي نشست وزراي اطلاع رساني عرب در قاهره، متوقف شده بود. به نظر مي رسد اطلاع رساني شفاف شبكه خبري العالم در مورد وقايع جهان عرب، به ويژه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس، براي حكام اين منطقه ناخوشايند و غير قابل تحمل است . پخش شبكه هاي ماهواره اي از روي ماهواره هاي موجود بر اساس قرار دادهاي قانوني انجام مي شود و قطع انها در كنوانسونهاي بين المللي غير قانوني اعلام شده است .
 
چندي قبل در همايش اعلام همبستگي با شبكه هاي تلويزيوني تحريم شده ايراني كه در بغداد برگزار شد ، جمعي از روزنامه نگاران ، مسئولان شبكه هاي تلويزيوني ، نمايندگان مجلس و فعالان حقوق بشر، ‌قطع پخش شبكه هاي ايراني از جمله پرس تي وي ، العالم ، الكوثر ، سحر و جام جم را از روي ماهواره هاي يوتل ست،هاتبرد،نيل ست و عرب ست محكوم كرده بودند .

شركت كنندگان در اين همايش همچنين از سازمان هاي بين المللي حقوق بشر و حامي رسانه ها خواسته بودند با آنها در محكوم كردن اين اقدام سياسي غرب هم صدا شوند ./ي2
برچسب ها: عرب ست ، العالم ، تلویزیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.