سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

صادرات ۲۱۵ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات 215 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از این استان در 11 ماه سال جاری به بیش از 28 کشور جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،محمدیان در جلسه تنظیم بازار این سازمان با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی 11. 2 درصد صادرات غیرنفتی استان را از آن خود ساخته است، گفت: صادرات 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در بهمن امسال 28 میلیون و200 هزار دلار محصول کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شده است، گفت: میزان صادرات محصولات کشاورزی در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 15. 5 درصد افزایش داشته است.

وی میزان صادرات محصولات باغی از نظر وزن را 88 هزار تن و از نظر ارزش 152 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این بخش سیب درختی با 35 میلیون دلار و 44هزار تن، 16 درصد صادرات کشور از آذربایجان شرقی را از آن خود ساخته است.

وی با بیان اینکه صادرات 42 هزار تن کشمش 115 میلیون دلار ارزآوری داشته است، اظهارکرد: بیشترین ارزش صادراتی محصولات کشاورزی استان (53 درصد) مربوط به این محصول است. محمدیان از صدور یک هزار و 491 تن محصول انار در 11 ماه امسال خبر داد و گفت: دو میلیون دلار از صادرات انار به خارج از کشور حاصل شده است.

وی صادرات محصولات دامی در 11 ماه امسال را 18 میلیون و 500 هزار دلار اعلام کرد و گفت: ماست با 9 میلیون دلار (8000 تن) ، روده با 6 میلیون دلار (172تن) و شیر و خامه با 3 میلیون 500 هزار دلار (1491تن) بیشترین ارزآوری را در زیر بخش دام داشته اند.

محمدیان ارزش محصولات زراعی صادر شده از استان درمدت یاد شده را 11 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: هفت میلیون دلار از صادرات محصول سیب زمینی (24هزارتن) و چهار میلیون دلار از صادرات پیاز (11هزارتن) به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات سیب زمینی از نظر وزنی شش برابر سال گذشته بوده است، گفت: صادرات پیاز30 درصد افزایش داشته است. محمدیان با بیان اینکه در زیر بخش صنایع تبدیلی نیز صادرات رب گوجه فرنگی با افزایش سه برابری نسبت به سال قبل هفت میلیون و 700 هزار دلار ارزآوری داشته است، گفت: در 11 ماه سالجاری چهار هزار و 524 تن محصول رب گوجه فرنگی از آذربایجان شرقی صادر شده است.

وی از صدور پنج هزار و 891 تن انواع مختلف آب میوه در این مدت از استان خبر داد و گفت: صدور این فراورده های کشاورزی 11 میلیون دلار ارزآوری داشته است/س

برچسب ها: صادرات ، محصولات ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.