سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت صدها نفر در تظاهرات عليه خشونت پليس کانادا

بيش از 240 نفر از تظاهر کنندگاني که در اعتراض به بدرفتاري پليس در مونترال کانادا به خيابان ها آمده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ،‌تظاهرات ساليانه معترضان همواره با درگيري بين نيروهاي پليس و تظاهر کنندگان همراه مي شود.
مقامات شهري مي گويند براگزاري تظاهرات غير قانوني است و برگزار کنندگان تظاهرات، از مقامات مسئول مجوزي براي اين کار نگرفته اند. از ديگر سو تظاهر کنندگان نيز مي گويد نيروهاي پليس که وظيفه حفاظت از جامعه را دارند، با شيوه هاي خشن خود بيشتر به آن آسيب مي زنند.
بازداشت معترضان از همان دقايق اوليه شروع تظاهرات، آغاز شد. نزديک پانصد نفر در مرکز شهر مونترال عليه رفتار خشونت بار پليس اقدام به برگزاري تظاهرات کردند. معترضان مي گويند خشونت پليس معمولا در شهر مشهود است و نيروهاي پليس براي رفتاري که انجام مي دهند، مورد مواخذه قرار نمي گيرند.
يکي از تظاهر کنندگان گفت حتي پيش از شروع راهپيمايي، آنان بدون هيچ دليلي شروع به حمله به مردم کردند و بعد از ايجاد هرج و مرج ، با باتوم و سپرهاي خود به ما يورش آوردند.
جالب اينجاست که اين تظاهرات که به صورت سالانه براي اعتراض به خشونت پليس برگزار مي شود، صدها نفر بازداشت مي شوند و مدعي اند که نيروهاي پليس با آنان بدرفتاري مي کنند.پليس از اسب، افشانه فلفل براي متفرق کردن تظاهر کنندگان استفاده کردند. 
مقامات پليس نيز مي گويد دو افسر پليس بر اثر زخم هايي که برداشته اند، به بيمارستان منتقل شده اند ولي بسياري معتقدند اين نيروهاي پليس هستند که از با خشونت با تظاهر کنندگان برخورد مي کنند.









تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.